Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ber om ursäkt det var ”skuld att betala” så vad innebär det sen? Är inte så kunnig. Den har förfallit och jag har ej betalt den.
Då kommer du att utredas av KFM. Du kommer få ett brev där du skall ange inkomster och utgifter som ligger till grund för en löneutmätning.
Utredningen kommer också att visa om det finns något av värde, exvis bil, som kan utmätas.

Ingen fara :) då kommer inkomst pappren efter det ! 10 dagar på sig att fylls i dom ! Tar du emot deras post i kivira ? För bör komma när som
Ja jag har Kivra. Kommer jag hinna få min lön i Mars tro? Eller hur snabba är de på att kontakta arbetsgivare etc?

Då kommer du att utredas av KFM. Du kommer få ett brev där du skall ange inkomster och utgifter som ligger till grund för en löneutmätning.
Utredningen kommer också att visa om det finns något av värde, exvis bil, som kan utmätas.
Om man har en väldigt varierande lön; är det större chans att få maxtak då så det dras en viss summa varje månad?

Ja jag har Kivra. Kommer jag hinna få min lön i Mars tro? Eller hur snabba är de på att kontakta arbetsgivare etc?
Dom är riktigt snabba ! Allt beror på när ditt jobb kör lönerna ? Min kör oftast den 21-22 varje månad ! Men skulle säga att ja dom kommer börja ta i mars

Om man har en väldigt varierande lön; är det större chans att få maxtak då så det dras en viss summa varje månad?

Större chans att det blir maxbeslut ja, vilket innebär att det inte är något tak.

Större chans att det blir maxbeslut ja, vilket innebär att det inte är något tak.
Maxbeslut är det att de kanske drar vi säger 15 000 allt utöver får jag behålla eller vilket är vilket? För lönen kan variera på allt från 1000-10 000.

Dom är riktigt snabba ! Allt beror på när ditt jobb kör lönerna ? Min kör oftast den 21-22 varje månad ! Men skulle säga att ja dom kommer börja ta i mars
vi brukar få lönespecen 15onde. Vi får även bonus i september varje år, kommer de ta bonusen också då?

Maxbeslut är det att de kanske drar vi säger 15 000 allt utöver får jag behålla eller vilket är vilket? För lönen kan variera på allt från 1000-10 000.

Nej, man räknar ut vad du får behålla och allt över det dras.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp