Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Partner inkasso 2600
Fsi 2970
Magreg 4447
Svea 5340
Ghotia 7641
Billecta 8602
G 9942
Svea 12584
Axactor 17688
G 14548
Intrum 20 952
G 24167
G 31 755
Alektum 29323
G 35 878
G 36 324
Holm bank 30 tusen
Intrum 166710
Axactor 233 tusen
Lowell 181768
Intrum 98 tusen

Kommer släppa allt och ta betalningsanmärkningar vill ändå inte kunna ta nya lån :) men jag vill helst inte få skuldsaldo det vill jag gärna komma undan! Vilka har ni bäst erfarenhet av att kunna då ”bättre” avbetalningsplaner med och kunna dra tillbaka skulden efter utslag? Med de betalnings planer jag hade innan så blir det med mat och drivmedel nästan 38 tusen oxh det är rätt saftigt hade behövt få ner de till 35 iallafall! Har ansökt om sanering men får jag inte det så vill jag ändå kämpa in i det sista!
Hur mycket tjänar du om du kan klara avbetalningsplaner på 35 000/månad?

"Förrättningsmannen får bryta låset till bostaden för att kunna komma in om inte innehavaren är hemma eller inte vill öppna dörren. Dock måste bostadsinnehavaren ha underrättats om tiden för förrättelsen innan förrättningsmannen får gå in i lägenheten. Detta regleras i 2:17 Utsökningsbalken som du hittar http://www.lagen.nu/1981:774. Kronofogden kommer med andra ord inte att komma hem till någon innan personen i fråga blivit underrättad om det."

Men 2:17 respekteras inte alltid, alltså?
Det som nämns ovan handlar om att förrättningsmannen bereder sig tillträde med låssmed i svarandes utevaro vid första oaviserade besöket.
Vid särskilda skäl finns dock även den möjligheten.

Det som nämns ovan handlar om att förrättningsmannen bereder sig tillträde med låssmed i svarandes utevaro vid första oaviserade besöket.
Vid särskilda skäl finns dock även den möjligheten.

Precis, om jag låter bli att öppna vid oannonserat besök ska jag underrättas om nästa planerade besök INNAN låssmed tillkallas.

Precis, om jag låter bli att öppna vid oannonserat besök ska jag underrättas om nästa planerade besök INNAN låssmed tillkallas.
Nej ska är fel ord där.
Är du hemma och låter bli att öppna tex är särskilda skäl inte så långt borta.

Hur mycket tjänar du om du kan klara avbetalningsplaner på 35 000/månad?
Har månads lön på 34 tusen och om jag jämnkae kan jag lyckas få ut 34 sen lite övertid! Men då gäller de att inte barnen eller jag blir sjuka! Men hoppas på saneringen annars får jag ta utmätning och beta av skulder så tills jag får sanering! Jag hoppas de kan va en fördel att jag är ensam med två barn nu

Äh behöver inte ens särskilda skäl.. det är bara när personen inte är där det, tänkte lite fel.
Är personen hemma så får lås öppnas helt enkelt.
Stod i sånt läge häromdagen, olåst dörr, antog att någon var hemma, det lät så, men gick runt och kunde se in via fönster att det var katter som vi såg genom det frostade fönstret som rörelser.

"Behöver förrättningsmannen ha tillträde till utrymme som är tillslutet, får han låta öppna lås eller bereda sig tillträde på annat sätt. Han får dock ej bereda sig tillträde till bostad i innehavarens frånvaro annat än om underrättelse om tiden för förrättningen har sänts till innehavaren med posten eller lämnats på annat lämpligt sätt och det kan antagas att denne håller sig undan eller om eljest särskilda skäl föreligger."

Är du hemma och inte öppnar så kommer låssmed att tillkallas.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp