Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har du maxbeslut får du inte behålla något av din löneökning..
Ett barn på väg saknar betydelse. Ett barn som fötts har betydelse. Är inger som flaggas per automatik
Jaha men då är det inte maxbeslut. För det står att jag har alltid rätt att behålla X antal pengar varje månad.

Vad heter det andra? När det är en viss summa som dras resterande får man behålla? För det finns väl också som jag förstått de på forumet
sådana finns inte

Besluten är uppbyggda såhär:
Normalbeslut: Du ska behålla XX kr. Sedan ska det in YY kr till KFM, blir det något kvar efter det får du behålla det
Maxbeslut: Du ska behålla XX kr. Resten ska in till KFM.

Du tycker kanske det är gnäll men för oss i denna situation så är det lite som att leva utan rättssäkerhet där man dömmer på känsla. Man är väldigt utsatt och långt nere vad gäller möjligheter, att då sånna basala saker som hur man transporterar sig och hur man umgås med folk eller om man törs låna något utav någon då man själv inte har råd kanske så blir det väldigt nervöst att inte veta vad som är ok och inte. Gnäller inte över vad som är rätt och fel utan att även jag som skuldsatt behöver veta vad som är rätt och fel. Hoppas verkligen det förbättrar sig i framtiden så linjerna blir tydligare

Du tycker kanske det är gnäll men för oss i denna situation så är det lite som att leva utan rättssäkerhet där man dömmer på känsla. Man är väldigt utsatt och långt nere vad gäller möjligheter, att då sånna basala saker som hur man transporterar sig och hur man umgås med folk eller om man törs låna något utav någon då man själv inte har råd kanske så blir det väldigt nervöst att inte veta vad som är ok och inte. Gnäller inte över vad som är rätt och fel utan att även jag som skuldsatt behöver veta vad som är rätt och fel. Hoppas verkligen det förbättrar sig i framtiden så linjerna blir tydligare
Nej det tycker jag inte

Det är inte så att en myndighet kan agera helt godtyckligt. Allt är reglerat i lag och samtliga beslut går att överklaga. Skulle ett beslut visa sig vara fel upphävs det av tingsrätten eller hovrätten.

Besluten är uppbyggda såhär:
Normalbeslut: Du ska behålla XX kr. Sedan ska det in YY kr till KFM, blir det något kvar efter det får du behålla det
Maxbeslut: Du ska behålla XX kr. Resten ska in till KFM.
Hur vanligt är normalbeslut?
kan man be om det? Då får jag alltså behålla om jag arbetar övertid exempel?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp