Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det står dig fritt att ringa hur mycket du vill, absolut.

På ärendenumerna som man ser i annonserna skulle jag gissa ungefär 3000nper år men bara kansken1000 går ända till auktion. Resten avslutas på annat sätt.

Var en ganska hög siffra ändå kan jag tycka men det är klart, med tanke på andelen högbelånade på bostadsmarknaden i nuläget kanske den inte är så hög?

Antar att jag blir lugnare om jag ringer till er med alla frågor jag har.

Men hur är det med löneutmätningen? Är den alltid första steget? Eller kan det plussa på med ev utmätning av bostaden i samma veva? Finns det någon som hellst hänsyn till personens boendekostnad/månad i bilden?

Som i mitt fall ger jag 800kr i månaden på bolånet och ca 2500 i driftsnitt/månaden.

Ja det är värdet jag uppskattar det till.
Men har jag som skuldsatt möjlighet att påverka en borgenärs önskan om att mäta ut bostaden i det läget?

Hur ofta blir det tal om auktion på bostäder?
Har som sagt en bra inkomst så jag intalar mig någonstans att det är löneutmätning som gäller i första hand? Du får ursäkta alla frågor. Vill bara göra något åt situationen och har massa tankar
Tror inte det finns nån ordning dom går efter, typ löneutmätning först osv...
Här kom dom på besök i samma veva som löneutmätningen starta typ och ville se vad som fanns att plocka med sig så tror inte man ska va säker på att har löneutmätning startat sitter man säkert.
Hur stora skulder har du?

Var en ganska hög siffra ändå kan jag tycka men det är klart, med tanke på andelen högbelånade på bostadsmarknaden i nuläget kanske den inte är så hög?

Antar att jag blir lugnare om jag ringer till er med alla frågor jag har.

Men hur är det med löneutmätningen? Är den alltid första steget? Eller kan det plussa på med ev utmätning av bostaden i samma veva? Finns det någon som hellst hänsyn till personens boendekostnad/månad i bilden?

Som i mitt fall ger jag 800kr i månaden på bolånet och ca 2500 i driftsnitt/månaden.

Alla 3000 är inte utmätningar, är även betalningsfastställelser, där banken begär försäljning pga oskött bolån

Här kom dom på besök i samma veva som löneutmätningen starta typ och ville se vad som fanns att plocka med sig så tror inte man ska va säker på att har löneutmätning startat sitter man säkert.

Jo ordning finns, 8 eller 10 steg är det, svår att hantera i praktiken. Löneutm är nr 3. Kontanter är nr 1 och bankmedel nr 2. Nr 1 är svår att tillämpa då jag sällan har gäldenärens plånbok på mitt bord..

Vad är då husförsäljning och koll av värdesaker? Känns som dom kom samtidigt som steg 3 här... Sen är det väl så att ni ska se till att få in så mycket som möjligt till skulderna?

Vad är då husförsäljning och koll av värdesaker? Känns som dom kom samtidigt som steg 3 här... Sen är det väl så att ni ska se till att få in så mycket som möjligt till skulderna?

Jag har skrivit 2 ggr att hus är näst sista, det är alltså näst sist.
Lösöre är nummer 5 tror jag, aktier och fonder nr4.

Jag kan göra steg 1-8 (tror det är 8totalt) på samma dag. Har du så stora skulder och man ser att löneutmätning inte räcker på långa vägar, huset räcker inte, bilar och båtar räcker inte , så kan allt göras i ett, det ska ändå göras. Jag har mätt fastighet innan löneutmätning och utmätt bilar efter fastigheten, för allt skulle ändå göras och det behöver inte verkställas i viss ordning, det klargör bara vilken ordning sakerna ska prioriteras.

Fastighet är nog kanske nr 6. Skepp och luftfartyg 7 och tvistiga fordringar 8.. det känns bekant

Eller om 7-8är i samma. Det är inte jätteofta en gäldenär har en helikopter på parkeringen så det tillämpas sällan

Ca 800.000

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp