Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lasseman, jag kommer inte att kunna betala mina skulder på ett år.
Jag har ingen bil, båt eller några andra fordon.
Jag äger inte någon fastighet eller lägenhet, bor i hyresrätt.
Jag har inte några bankmedel. Har några aktier av ringa värde samt ett pensionssparande på ca 40000 kr.
Jag bor i en tvåa med min dotter, har en tv med tre år på nacken 40 tum. Har ett ganska prydligt hem men inga dyrare möbler.
Vad kan tänkas tas i hemmet då löneutmätning inte kan täcka skulderna inom lång framtid ?

Låt säg, worst case scenario, att man hade 800-900k hos KF på utmätning till 10-15 olika fordringsägare. Hur mycket ränta tror ni det skulle bli varje månad? På en höft.

Senast ändrad:
Lasseman, jag kommer inte att kunna betala mina skulder på ett år.
Jag har ingen bil, båt eller några andra fordon.
Jag äger inte någon fastighet eller lägenhet, bor i hyresrätt.
Jag har inte några bankmedel. Har några aktier av ringa värde samt ett pensionssparande på ca 40000 kr.
Jag bor i en tvåa med min dotter, har en tv med tre år på nacken 40 tum. Har ett ganska prydligt hem men inga dyrare möbler.
Vad kan tänkas tas i hemmet då löneutmätning inte kan täcka skulderna inom lång framtid ?

Jag skulle inte åka dit

Låt säg, worst case scenario, att man hade 800-900k hos KF på utmätning till 10-15 olika fordringsägare. Hur mycket ränta tror ni det skulle bli varje månad? På en höft.

Antalet skulder saknar betydelse.
Räkna lågt med 20% i snitt. Då är det 15000 i månaden

Att det inte finns något dom tyder på att det skulle gå utmäta något
Men hur kan ni veta det innan @Lasseman ?
Här trodde dom att det fanns massa godsaker pga dom höga skulderna... Ni kan väl inte veta om folk shoppat prylar eller lagt pengarna på nåt annat? Hur resonerar ni? :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp