Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kolla kfm vad som säljs på auktionstorget

Jag har sett försäljning på prylar värda 500 kr.
Jag tänker också att man med höga skulder borde ha dyra prylar, nu är det inte så men skulle kunna vara.

Jag har sett försäljning på prylar värda 500 kr.
Jag tänker också att man med höga skulder borde ha dyra prylar, nu är det inte så men skulle kunna vara.
Precis så menar jag, det är ju helt omöjligt att veta vad du köpt/gjort för dina skulder innan man undersökt saken.

Precis så menar jag, det är ju helt omöjligt att veta vad du köpt/gjort för dina skulder innan man undersökt saken.
Så tänker jag också.
Jag är rädd att de tar min hushållsmaskin och väggspis. De kan nog två-tre tusen kr. För övrigt har jag inget av större värde.

Förvånansvärt mycket av detta som är relativt värdelöst ändå, som begagnade stövlar och enklare verktyg... Det är inte utan att man undrar om dessa prylar har åkt med av bara farten när ni har mätt ut större saker?

Jag har ju haft ganska mycket med Kronofogden att göra genom åren, men det har aldrig varit aktuellt med några hembesök. Det känns som att rätt mycket av det man har hemma hade gått att mäta ut om man jämför med vad som finns på auktionstorget.

Herre jösses, de e väll långt ifrån alla med höga skulder som har köpt en massa dyra saker för pengarna & e de inte så @Mjau 74 att Ni bor i hus och de va en anledning att dom kom förbi?
Jag har iallafall hört av de flesta att de sällan gör hembesök & so what om dom gör det?
Det enda man skulle kunna önska är att dom isåfall är någorlunda diskreta och respekterar att man själv arbetar på samma tider som dom själva gör, men där går man väll ”bet” :(

Förvånansvärt mycket av detta som är relativt värdelöst ändå, som begagnade stövlar och enklare verktyg... Det är inte utan att man undrar om dessa prylar har åkt med av bara farten när ni har mätt ut större saker?

Jag har ju haft ganska mycket med Kronofogden att göra genom åren, men det har aldrig varit aktuellt med några hembesök. Det känns som att rätt mycket av det man har hemma hade gått att mäta ut om man jämför med vad som finns på auktionstorget.
Skulle tro att många av de saker som är ute som har lite lägre värde är utmätta i samband med avshysningar.

Herre jösses, de e väll långt ifrån alla med höga skulder som har köpt en massa dyra saker för pengarna & e de inte så @Mjau 74 att Ni bor i hus och de va en anledning att dom kom förbi?
Jag har iallafall hört av de flesta att de sällan gör hembesök & so what om dom gör det?
Det enda man skulle kunna önska är att dom isåfall är någorlunda diskreta och respekterar att man själv arbetar på samma tider som dom själva gör, men där går man väll ”bet” :(
En av anledningarna var nog det, men de var även ute efter prylar. Eller som dom själva uttryckte de - Med era skulder trodde vi ni hade en del att hämta.
Tji fick dom för vi har sålt allt av värde såklart!

En av anledningarna var nog det, men de var även ute efter prylar. Eller som dom själva uttryckte de - Med era skulder trodde vi ni hade en del att hämta.
Tji fick dom för vi har sålt allt av värde såklart!

Precis, lite så tänker ja oxå... :)
Kom dom oanmälda eller och var det isåfall bara en slump att någon var hemma hos Er?
Tänker att jag arbetar ju själv kontorstid och är med andra ord aldrig hemma dagtid om jag inte själv väljer att arbeta hemifrån...
Känner att ja har inget att dölja men vill ju inte ha någon uppståndelse utanför dörren typ om ja inte är hemma...
Usch, har nog tittat lite för mycket på den engelska serien ”Kronofogden knackar på” - där går dom ju ”all in” - no mercy alls!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp