Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Har du fått någon påminnelse efter 2015-01-06 fakturan?
Inte som jag kan hitta i min mail och inte som jag kan minnas heller. Denna jag fick nu kom via posten. De andra två via mail innehåller ju info om lånet, ränta osv. Denna kändes bara sjukt oseriös.

Allt med honom är ju oseriöst.
Men du är ju tvingad bestrida vilket fall som helst, du vet ju inte ens vad du är skyldig.

Allt med honom är ju oseriöst.
Men du är ju tvingad bestrida vilket fall som helst, du vet ju inte ens vad du är skyldig.
Exakt. Jag hade bestridit pga detta. Och kastat in att skulden är preskriberad.

Hur kan han vinna mot folk och få betalt på dessa oseriösa metoder?! Hur har han bevis på skulder till kronofogden?
Skicka inte bara på mejl utan skicka också ett rekommenderat brev till honom. Då kan han inte säga att han inte har tagit emot något bestridande. För om han får ett rekommenderat brev då är det hans val och ansvar att inte hämta ut det.

Det känns jättekonstigt om man skulle ha en obetald skuld i över 10 år. Då borde man väl fått fler fakturor?! Väldigt oklart att han sitter och river i saker som är så gammalt.
Visar det sig att jag inte har betalt blir det jobbigare dock?
Hade dålig ekonomi 2014 men har efter 2014 inte tagit några sådana lån och betalat av allt (vad jag trodde).
Det är så han jobbar.
Lånar ut pengar till folk som inte borde låna pengar. Tror han hoppas personen ska hamna hos fogden av andra anledningar och ha så pass mycket annat att man bara godkänner allt. Så får han in extra pengar utan att behöva bråka. Får personen sen skuldsanering så är dessa 500kr istället en miljon eller mer?

Hej! Jag har läst lite om denna människan efter att jag i fredags fick en påminnelse. Det ska vara en skuld på 500 kr som togs i augusti 2014. Jag kontaktade min bank och fick via kontoutdrag se att jag hade en insättning på 500 kr den påstådda dagen för över 10 år sedan. Jag kan verkligen inte tänka mig att jag inte betalt så länge jag fick fakturan. Jag har heller inte fått några påminnelser tidigare. Nu är inte summan en big deal för mig, men av allt jag har läst känns detta som en bluff. Det har dessutom gått över 10 år, så lånet bör vara preskriberat.
Ni som verkar känna till honom, brukar han skicka ut fakturor flera år senare?
Hur ska jag bemöta detta i och med att jag inte vet om jag har betalt?
Summan ingen big deal för dig?
Han kommer kräva dig på miljonen belopp. När det gäller preskription vet han säkert mer än dig vad han håller på med.

Tänk på att han följer den här tråden. Så avslöja inte för mycket om er själva och hur ni tänker. Ni som är drabbade.

Summan ingen big deal för dig?
Han kommer kräva dig på miljonen belopp. När det gäller preskription vet han säkert mer än dig vad han håller på med.
Nej, det gör han vid skuldsaneringar och där någon skrivit på ett delgivningskvitto.

Det står ca 2500 kr med ränta på 36% årligen. Hur kan han helt plötsligt få det till miljoner? Och komma någon vart med det?
Det är tyvärr många som inte vet hur man ska handskas med bedragaren. Han har lurat otroligt många genom att utnyttja deras okunskap.

Antingen vill han förlänga preskriptionstiden genom att skicka ut ett brev till dig eller så förstår han att det inte är någon idé att vänta på någon skuldsaneringsansökan från din sida.

Vad är summan idag? Vill minnas räntorna är helt galna
Hej jag fick idag ett brev med posten, Påminnelse angående lån från Korttidskredit.se på SEK1000, utbetalt 2014-08-15 att den är oreglerad. Total fodran uppgår till 4090 kr jämte ränte med 36% årligen från den 2015-03-15 tills betalning sker. För det fall ni önskar erlägga betalning kan se ske till BG ... Ni bör ange ert personnummer som referens/Meddelande till mottagaren.För det fall betalning ej sker inom 14 dagar från detta brevs datum ( som är 2025-02-07) kan rättsliga åtgärder komma att vidtas. Eventuella frågor kan ställer per e-post till nedan angiven e-postadress: info@ainformation.se // jag har inte tagit något lån, har mailat och bestridit och skrivit det är polisanmält. Har läst mycket om denna person. Något mer jag kan göra ? Vänta på hans svar så klart

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp