Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

I lördags skulle min skuldsanering vunnit laga kraft...men idag fick jag på Kivra, att det kommit in en överklagan...från Collector Portfolia Ltd...googlade och det står fel, antar jag för det jag hittar är Collector Portfolio Ltd...jag gissar på att det är Adam som står bakom även denna. Faan säger jag bara! Givetvis kom överklagan in sista dagen, fredags!

Grejen är att jag hade en skuld, till ARS enterprise, som låg på löneutmätning. 2017 slutbetalade jag alla skulder där och även hans! Han fick över 50 000 kr av mig på lånade 5000.
Sommaren 2023 får jag krav på skuld, från C Information...hans bolag, samma målnummer på det som är betalt. Fick skicka in massa papper jag som tur var hade sparat att det var betalt. När KFM meddelade C Enterprise att jag kommit in med det, så återkallade de skulden. Hade önskat att KFM satt den som betald, inte att de bara drog tillbaka den..

så antar att nu, med detta tredje bolag är exakt samma skuld!!

Vad händer nu? Det stod att det ska gå till tingsrätten, men vad jag läst här om andra så brukar de skicka tillbaka till kfm och de i sin tur frågar om skulden ska vara med. Vågar man säga nej? För skulden är ju betald? Eller blir det då tvistigt och därmed ingen skuldsanering. Usch vad jag är arg och ledsen att denna människa får hålla på!! Sen tycker jag att det inte ska gå att överklaga om man inte redan sa något under den månad med inledande...:/

Senast ändrad:
I lördags skulle min skuldsanering vunnit laga kraft...men idag fick jag på Kivra, att det kommit in en överklagan...från Collector Portfolia Ltd...googlade och det står fel, antar jag för det jag hittar är Collector Portfolio Ltd...jag gissar på att det är Adam som står bakom även denna. Faan säger jag bara! Givetvis kom överklagan in sista dagen, fredags!

Grejen är att jag hade en skuld, till ARS enterprise, som låg på löneutmätning. 2017 slutbetalade jag alla skulder där och även hans! Han fick över 50 000 kr av mig på lånade 5000.
Sommaren 2023 får jag krav på skuld, från C Enterprise...hans bolag, samma målnummer på det som är betalt. Fick skicka in massa papper jag som tur var hade sparat att det var betalt. När KFM meddelade C Enterprise att jag kommit in med det, så återkallade de skulden. Hade önskat att KFM satt den som betald, inte att de bara drog tillbaka den..

så antar att nu, med detta tredje bolag är exakt samma skuld!!

Vad händer nu? Det stod att det ska gå till tingsrätten, men vad jag läst här om andra så brukar de skicka tillbaka till kfm och de i sin tur frågar om skulden ska vara med. Vågar man säga nej? För skulden är ju betald? Eller blir det då tvistigt och därmed ingen skuldsanering. Usch vad jag är arg och ledsen att denna människa får hålla på!! Sen tycker jag att det inte ska gå att överklaga om man inte redan sa något under den månad med inledande...:/
Kolla om du inte redan nu kan meddela t.ex KFM att skulden är reglerad sedan tidigare. För godkänner du inte skulden så är det en tvist, och då kan inte en skuldsanering hända.

Så det bästa är om du kan föregå detta och direkt få skulden utkastad antingen genom KFM eller via Tingsrätten.

Men... Godkänner du så är väl personens grej att fortsätta bråka och komma in med en annan storlek på skulden innan nästa datum din sanering kan vara lagvunnen.

Kolla om du inte redan nu kan meddela t.ex KFM att skulden är reglerad sedan tidigare. För godkänner du inte skulden så är det en tvist, och då kan inte en skuldsanering hända.

Så det bästa är om du kan föregå detta och direkt få skulden utkastad antingen genom KFM eller via Tingsrätten.

Men... Godkänner du så är väl personens grej att fortsätta bråka och komma in med en annan storlek på skulden innan nästa datum din sanering kan vara lagvunnen.
Tack, mailade dels personen som stod på beslut om överklagan och även vanliga mailen till kfm, så får vi se om de kan hjälpa mig.

En tvistig skuld stjälper inte hela skuldsanering.

Jo. För den kommer inte kunna ingå i saneringen. Men, det kanske går om det är en låg skuld.
Adam hittar ju bara på en massa summor, så om den är låg eller inte, det var frågan. 5000 kr blev ju 50-60 000 kr han fick betalt 2017. 2023 påstod han att skulden var på 188 280...vad han nu påstår med denna överklagan vet jag inte. Men får se om jag får svar av KFM på något vis. Kan tycka att de ska kolla om skulden är betald, inte bara om överklagan kommit in i rätt tid :(
Var ju samma att de inte kunde se 2023 att den var betald utan det var upp till mig att bevisa det, fast att det gått via dem. På den tiden fanns ju inte mina sidor som idag heller tyvärr. Men men, får hoppas att den kan försvinna, utan att det blir tvist eller att jag måste godkänna att han ska vara med -_-

Ok, utveckla gärna?
En tvistig skuld kan hamna utanför skuldsaneringen dvs man får betala på den sidan om. Är såklart svårt att kanske kunna göra det av ekonomiska skäl och på så sätt stjälpa skuldsaneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp