Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

En tvistig skuld kan hamna utanför skuldsaneringen dvs man får betala på den sidan om. Är såklart svårt att kanske kunna göra det av ekonomiska skäl och på så sätt stjälpa skuldsaneringen.
Kan, men det är också något som kan ge avslag då det är lätt att motivera att en skuldsanering inte är lämplig pga tvistiga skulder. Ser kfm att en tvist kan göra att en skuldsanering blir svår att följa så ska dem avslå. Så handlar det om några 100-lappar gör det nog ingen skillnad. Pratar vi tusenlappar så kommer det med största sannolikhet inte inledas.

Kan, men det är också något som kan ge avslag då det är lätt att motivera att en skuldsanering inte är lämplig pga tvistiga skulder. Ser kfm att en tvist kan göra att en skuldsanering blir svår att följa så ska dem avslå. Så handlar det om några 100-lappar gör det nog ingen skillnad. Pratar vi tusenlappar så kommer det med största sannolikhet inte inledas.
Vi pratar efter inledande.

I lördags skulle min skuldsanering vunnit laga kraft...men idag fick jag på Kivra, att det kommit in en överklagan...från Collector Portfolia Ltd...googlade och det står fel, antar jag för det jag hittar är Collector Portfolio Ltd...jag gissar på att det är Adam som står bakom även denna. Faan säger jag bara! Givetvis kom överklagan in sista dagen, fredags!

Grejen är att jag hade en skuld, till ARS enterprise, som låg på löneutmätning. 2017 slutbetalade jag alla skulder där och även hans! Han fick över 50 000 kr av mig på lånade 5000.
Sommaren 2023 får jag krav på skuld, från C Information...hans bolag, samma målnummer på det som är betalt. Fick skicka in massa papper jag som tur var hade sparat att det var betalt. När KFM meddelade C Enterprise att jag kommit in med det, så återkallade de skulden. Hade önskat att KFM satt den som betald, inte att de bara drog tillbaka den..

så antar att nu, med detta tredje bolag är exakt samma skuld!!

Vad händer nu? Det stod att det ska gå till tingsrätten, men vad jag läst här om andra så brukar de skicka tillbaka till kfm och de i sin tur frågar om skulden ska vara med. Vågar man säga nej? För skulden är ju betald? Eller blir det då tvistigt och därmed ingen skuldsanering. Usch vad jag är arg och ledsen att denna människa får hålla på!! Sen tycker jag att det inte ska gå att överklaga om man inte redan sa något under den månad med inledande...:/

Exakt samma situation som mig - IDENTISK.
Jag skulle få skuldsanering på en lördag - han överklagade - via irländska bolaget Collector portfolio.
Sista dagen således.

Jag har också precis som dig betalat allt till honom.

MEN jag kan trösta dig med att han har inte överklagat att du har fått skuldsanering utan att han inte omfattas.
Jag vet hur orolig du är nu men det behöver du INTE att vara. Jag vågar nästan garantera och lova att detta inte kommer göra att du inte får skuldsanering (såvida du inte ljugit osv) men detta är ingen fara även om det känns som att världen rasar.

Då jag gått igenom exakt samma process så kommer följande hända nu. Inom cirka 5 veckor (ja så fort går det) kommer tingsrätten direkt fatta ett beslut där dom skickar tillbaka ärendet till KFM.
Du kommer att få en ny handläggare. KFM kommer fråga om du godkänner denna skulden.
Nu till det viktiga : Min rekommendation är att du godkänner skulden - även om du har betalat den.

Sen kommer nytt beslut att fattas och du kommer att få din sanering - tiden tickar ändå.

Exakt samma situation som mig - IDENTISK.
Jag skulle få skuldsanering på en lördag - han överklagade - via irländska bolaget Collector portfolio.
Sista dagen således.

Jag har också precis som dig betalat allt till honom.

MEN jag kan trösta dig med att han har inte överklagat att du har fått skuldsanering utan att han inte omfattas.
Jag vet hur orolig du är nu men det behöver du INTE att vara. Jag vågar nästan garantera och lova att detta inte kommer göra att du inte får skuldsanering (såvida du inte ljugit osv) men detta är ingen fara även om det känns som att världen rasar.

Då jag gått igenom exakt samma process så kommer följande hända nu. Inom cirka 5 veckor (ja så fort går det) kommer tingsrätten direkt fatta ett beslut där dom skickar tillbaka ärendet till KFM.
Du kommer att få en ny handläggare. KFM kommer fråga om du godkänner denna skulden.
Nu till det viktiga : Min rekommendation är att du godkänner skulden - även om du har betalat den.

Sen kommer nytt beslut att fattas och du kommer att få din sanering - tiden tickar ändå.
Ja jo, jag har ju följt din resa Terry.
Men jag har ju redan invänt mot skuldens existens, både till juristen på KFM och tingsrätten. Juristen sa med det att Adam bara motsatt sig att hans skuld inte är med. De borde införa nya regler att de bara kan komma in under inledande och att inga ”nya” kan göra överklagan om de inte varit med i början på processen

tycker ju att om KFM 2023 insåg att skulden var betald 2017 och inte drev in den igen så borde de inse det nu med? Och avvisa överklagandet?
Han har fått över 60000 kr på ett lån som var 5000 kr
2023 ville han ju ha över 188 000 men drog tillbaka då KFM meddelade honom att skulden var betald. De borde där och då satt den som betald kan jag tycka, nu står det bara att den är tillbaka dragen
Risken är att han nu vill ha ännu mer nu. Dumt inga summor står med i överklagandet
Fattar inte att om man har bevis att skulden är betald så måste man ändå ta med den för att inte riskera sin skuldsanering, det är ju därför han kan fortsätta :/

Grejen är ju att de som ska ha pengar av mig redan får typ inget, typ 11%
om hans skuld läggs till blir det ju en massa mindre till alla :/

Att denna person får hålla på! :(
Ska bli intressant å se vad tingsrätten beslutar i mitt ärende...skatteverket överklagade för att han lyckats få med 2 skulder på STORA belopp i min sanering. Skatteverkets överklagan är kanon faktiskt så jag hoppas tingsrätten dömer till deras fördel och att han endast får med de belopp dom yrkar på....då får han betydligt mycket mindre från min sanering! Kan ju hoppas fler borgenärer tar strid mot honom så det blir ett slut nån gång! Tyvärr kan jag ju inte förneka skulderna då jag vet att jag lånat av honom....sen kan man ha synpunkter på summan men det är ingen strid jag personligen kan ta utan att riskera hela min sanering.

Hej! Jag har läst lite om denna människan efter att jag i fredags fick en påminnelse. Det ska vara en skuld på 500 kr som togs i augusti 2014. Jag kontaktade min bank och fick via kontoutdrag se att jag hade en insättning på 500 kr den påstådda dagen för över 10 år sedan. Jag kan verkligen inte tänka mig att jag inte betalt så länge jag fick fakturan. Jag har heller inte fått några påminnelser tidigare. Nu är inte summan en big deal för mig, men av allt jag har läst känns detta som en bluff. Det har dessutom gått över 10 år, så lånet bör vara preskriberat.
Ni som verkar känna till honom, brukar han skicka ut fakturor flera år senare?
Hur ska jag bemöta detta i och med att jag inte vet om jag har betalt?
10 år är gränsen för preskriberingen.

Hej! Jag har läst lite om denna människan efter att jag i fredags fick en påminnelse. Det ska vara en skuld på 500 kr som togs i augusti 2014. Jag kontaktade min bank och fick via kontoutdrag se att jag hade en insättning på 500 kr den påstådda dagen för över 10 år sedan. Jag kan verkligen inte tänka mig att jag inte betalt så länge jag fick fakturan. Jag har heller inte fått några påminnelser tidigare. Nu är inte summan en big deal för mig, men av allt jag har läst känns detta som en bluff. Det har dessutom gått över 10 år, så lånet bör vara preskriberat.
Ni som verkar känna till honom, brukar han skicka ut fakturor flera år senare?
Hur ska jag bemöta detta i och med att jag inte vet om jag har betalt?

Vad är summan idag? Vill minnas räntorna är helt galna

Det känns ju som en ofullständig faktura. Och betalar du så känns det som att du godkänner det.
Jag hade bestridit.

Edit: du sa 2014 innan. Men fakturan säger 2015. Så då är skulden inte 10 år ännu och inte preskriberad. Såvida inte han har skrivit fel datum.
Oavsett så känns fakturan ofullständig, då den inte har den totala skulden på sig.

Precis. Jag kommer inte betala som det ser ut nu. Jag hittade mail med fakturor, en från 2014-09 som jag måste valt att betala för att skjuta upp. Sen ytterligare en från 2015-01. Därefter inget.
Jag skickade BG numret till min bank för att kolla betalningar till kontot.
Är inte preskriptionstiden 10 år på sådant oavsett om jag betalt eller ej?
Jo. Men frågan är ju när 10 år räknas. Jag gissar att det är från senaste faktarutan. Som du fått 2015-01 så det är
Mer än 10 år sedan. Om han inte skickat senare.

Lånet togs 2014-08, men hade sedan fått en faktura 2015-01-06. Det är över 10 år sedan eftersom ”påminnelsen” jag fick var daterad till 2025-02-07.
Har du fått någon påminnelse efter 2015-01-06 fakturan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp