Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Oväntat steg. Då kan han ju behöva bevisa saker..

Gäller inte "ne bis idem " här som i brottmål?

Alltså om domstolen 1 gång slagit fast att en skuld inte existerar, kan man då som borgenär (eller motpart) i det här fallet komma dragandes med exakt samma skuld 2 år senare igen?

Alltså om domstolen 1 gång slagit fast att en skuld inte existerar, kan man då som borgenär (eller motpart) i det här fallet komma dragandes med exakt samma skuld 2 år senare igen?
Nej det borde inte gå om det har fastslagits redan. Kan ju försöka iofs men är det en skärpt person som fått den utkastad en gång så borde man kunna hänvisa till det.

Nej det borde inte gå, inte om det fastställts. Han är dock en fena på att undvika just det har jag förstått.

Funderar på om han kanske kommer runt det genom att ansöka om det i en annan tingsrätt...

Funderar på om han kanske kommer runt det genom att ansöka om det i en annan tingsrätt...
Om ingen hänvisar till att skulden hanterats redan så spelar det väl ingen roll.
Och tingsrätt är ju baserat på vart parterna hör hemma? Osäker på om det är baserat på svarande eller käranden man utgår ifrån (tror det är svarande).

Då måste "kunden" flyttat.
Det går väl avtala om vilken domstol som ska gälla men jag tror det bara är att det är på nivå "svensk domstol" , inte specifikt Göteborgs tingsrätt.

Då måste "kunden" flyttat.
Det går väl avtala om vilken domstol som ska gälla men jag tror det bara är att det är på nivå "svensk domstol" , inte specifikt Göteborgs tingsrätt.
Och oavsett vad så gäller ju tidigare utslag från annan tingsrätt. Om svarande är vaken nog att berätta det för rätten.
Rätten lär ju inte undersöka om det avhandlats tidigare tänker jag?

Så då är det Hovrätten som gäller som 2:a instans.

Och oavsett vad så gäller ju tidigare utslag från annan tingsrätt. Om svarande är vaken nog att berätta det för rätten.
Rätten lär ju inte undersöka om det avhandlats tidigare tänker jag?

Så då är det Hovrätten som gäller som 2:a instans.

Nej tingsrätten kollar nog inte om alla deras mål varit uppe i andra domstolar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp