Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Samt att man helt enkelt inte har koll att skulden är påhittad vilket ju är hans business case. Folk som har 75 olika lån/inkasso och alla heter typ liknande saker och de slutade öppna post för flera år sedan i ren utmattning

Klart han kommer bli skyddad.
Då det kommer framstå att han har en hotbild emot sig för hur han begått bedrägerier emot andra människor.
I Sverige är en gärningsman mer skyddad än ett offer, tyvärr.

Och även om han blir dömd kommer han kunna fortsätta att trakassera och utföra bedrägerier emot redan hårt utsatta människor då vi har myndigheter som kronofogden, där de inte kontrollerar om en fordran är korrekt utan direkt går på hans ord.
(Nu kommer det komma motsägelser med att, ja men det går ju överklaga(Sen ska man då ha pengarna att gå i juridisk strid, vilket man sällan har som skuldsatt),
jo, men för vissa är då livet och ens integritet redan över när man är registrerad hos kronofogden. En del kan bli av med sin familj, sitt arbete, sin vänskapskrets och sin psykiska hälsa bara utav att ha blivit registrerade där.).
Fast jag fattar inte en sak: om det där flanet skickar ett ärende till KFM kan man inte bestrida det då? Just förenklade tvistemål innebär väl att det finns en gräns för vad man får betala? Eller har har missuppfattat just det?

Klart han kommer bli skyddad.
Då det kommer framstå att han har en hotbild emot sig för hur han begått bedrägerier emot andra människor.
I Sverige är en gärningsman mer skyddad än ett offer, tyvärr.

Och även om han blir dömd kommer han kunna fortsätta att trakassera och utföra bedrägerier emot redan hårt utsatta människor då vi har myndigheter som kronofogden, där de inte kontrollerar om en fordran är korrekt utan direkt går på hans ord.
(Nu kommer det komma motsägelser med att, ja men det går ju överklaga(Sen ska man då ha pengarna att gå i juridisk strid, vilket man sällan har som skuldsatt),
jo, men för vissa är då livet och ens integritet redan över när man är registrerad hos kronofogden. En del kan bli av med sin familj, sitt arbete, sin vänskapskrets och sin psykiska hälsa bara utav att ha blivit registrerade där.).

De ärenden där det finns utslag är ju saken utredd i redan, skulden fastställs i och med att föreläggandet inte bestridits.
Kronofogden får inte göra några utredningar om det stämmer eller inte, det är upp till svaranden att protestera om det är inte stämmer.
Det är någonstans 1-1.5 miljoner förelägganden per år, lite övermäktigt att utreda dessa tror jag.

Har för mig jag läst här någonstans eller i en artikel att allt som nu kommer in från honom betraktas som bestridda, med stöd av en särskild bestämmelse. Det omfattar inte det där det finns utslag.

Hej. Nån som har vanan av att företaget inte lämnar uppgifter till Skatteverket? Måste man har uppgifter från företaget utdraget eller räcker det med kfm? Har fått utdrag från kfm nämligen men den var dåligt specad på ränta och kapital.

Fast jag fattar inte en sak: om det där flanet skickar ett ärende till KFM kan man inte bestrida det då? Just förenklade tvistemål innebär väl att det finns en gräns för vad man får betala? Eller har har missuppfattat just det?
Jo det är klart man kan bestrida, man skriver bara att jag bestrider denna skulden sen är det upp till Adam om han vill ta det till domstol

Hej. Nån som har vanan av att företaget inte lämnar uppgifter till Skatteverket? Måste man har uppgifter från företaget utdraget eller räcker det med kfm? Har fått utdrag från kfm nämligen men den var dåligt specad på ränta och kapital.
Du pratar ARS nu? Det är bara dröjsmålsränta och den behöver inte rapporteras.

Han har ofta redan utslag..

Fr KFM? Men utslag får man väl inte om ärendet bestrids då?

Ja sedan någongång på 90talet är det bara kfm som meddelar utslag.
Det stämmer men många bestred inte när dom fick föreläggandet för typ 10 år sedan

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp