Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Det finns inte video att hämta ut, jag tror inte man som allmänhet får hämta ut det.
Varför det spelas in bild har med Hovrätten att göra.

Det är enligt lag förbjudet att fotografera och filma inne i rättssalen. Det är också förbjudet att utifrån fotografera och filma in i rättssalen. Från och med den 1 juli 2020 är det också förbjudet att sprida bilder från förhandling i domstol om någon person syns på bilden.

Den nya adeln ska skyddas med alla medel :D

Finns inget land som är så mycket på gärningsmännens sida som Sverige! Är tydligen enormt viktigt att gärningsmännen inte ska känna sig kränkta.
Skulle behöva ett dussin fängelser till så vi kunde låsa in folk den tid dom förtjänar istället för att ge dom rabatter på allt för att det är fullt.

Det finns inte video att hämta ut, jag tror inte man som allmänhet får hämta ut det.

Det är enligt lag förbjudet att fotografera och filma inne i rättssalen. Det är också förbjudet att utifrån fotografera och filma in i rättssalen. Från och med den 1 juli 2020 är det också förbjudet att sprida bilder från förhandling i domstol om någon person syns på bilden.

Kan tänkas att man vill skydda offer, vittnesmål m f l oskyldiga människor.

Kan tänkas att man vill skydda offer, vittnesmål m f l oskyldiga människor

Man hade ju kunnat filma bara den tilltalade och hans försvarare.

Då kan invändningen vara att personen frias. Visst. Men då kan man ha sekretess såvida inte personen får en dom.

Tror inte den här personen kommer skyddas om han blir fälld, finns ingen anledning för media att mörka det här och domstolen har inte heller någon anledning att skydda honom.
Menade mer att han förtjänar en hårdare bestraffning än staten kommer att dela honom.

Vet att jag sett film från vittnesmål i tingsrätt utlagda.
Vittnen är förvisso inget jag har något stort emot att skydda

Vet att jag sett film från vittnesmål i tingsrätt utlagda.
Vittnen är förvisso inget jag har något stort emot att skydda

Du har antingen sett fel.

Sedan 70 år tillbaka är det förbjudet att fotografera och filma inne i en rättssal under pågående sammanträde.

SVT fick dock filma vissa rättegångar där alla gav sin tillåtelse för att staten/SVT/Justitieministern såg ett stort värde i att allmänheten får en inblick i hur domstolarna jobbar.

Det kan dock finnas andra exceptionella undantag där det har förekommit av diverse skäl.

Sedan 70 år tillbaka är det förbjudet att fotografera och filma inne i en rättssal under pågående sammanträde.

SVT fick dock filma vissa rättegångar där alla gav sin tillåtelse för att staten/SVT/Justitieministern såg ett stort värde i att allmänheten får en inblick i hur domstolarna jobbar.

Det kan dock finnas andra exceptionella undantag där det har förekommit av diverse skäl.

Möjligen hade parten själv tagit ut det, det var filmat på lite håll och det var förhör med en part i målet.

hehe kom att tänka på bostadsrättsföreningen Villervallan som var med i den tv-serien. Verkar som att alla inblandade bor kvar :)

Tror inte den här personen kommer skyddas om han blir fälld, finns ingen anledning för media att mörka det här och domstolen har inte heller någon anledning att skydda honom.
Klart han kommer bli skyddad.
Då det kommer framstå att han har en hotbild emot sig för hur han begått bedrägerier emot andra människor.
I Sverige är en gärningsman mer skyddad än ett offer, tyvärr.

Och även om han blir dömd kommer han kunna fortsätta att trakassera och utföra bedrägerier emot redan hårt utsatta människor då vi har myndigheter som kronofogden, där de inte kontrollerar om en fordran är korrekt utan direkt går på hans ord.
(Nu kommer det komma motsägelser med att, ja men det går ju överklaga(Sen ska man då ha pengarna att gå i juridisk strid, vilket man sällan har som skuldsatt),
jo, men för vissa är då livet och ens integritet redan över när man är registrerad hos kronofogden. En del kan bli av med sin familj, sitt arbete, sin vänskapskrets och sin psykiska hälsa bara utav att ha blivit registrerade där.).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp