- Meddelanden
- 92
- Mottagna reaktioner
- 30
- Poäng
- 137
Lär väl vara någon baktanke med det också från hans sida, för att komma förbi nåt.Samma för mig.
Lär väl vara någon baktanke med det också från hans sida, för att komma förbi nåt.Samma för mig.
Det är inte han som avgör om du har rätt till skuldsanering eller inte.Är det någon mening att ansöka om skuldsanering om man har en skuld till han?
Tänker han skulle blåneka och kräva in alla sina pengar. Är det någon som har skuldsanering där en skuld till han ingår?
Jag undrar hur det blir med de skulder som Tingsrätten beslutat om till hans fördel, som inte gått via KFM, där man som svaranden förlorat och då menar jag inte tredskodomarna. Blir det en tvistig fordran? I så fall kan det bli svårt att söka om skuldsanering.Är det någon mening att ansöka om skuldsanering om man har en skuld till han?
Tänker han skulle blåneka och kräva in alla sina pengar. Är det någon som har skuldsanering där en skuld till han ingår?
Nä det vet jag såklart.Det är inte han som avgör om du har rätt till skuldsanering eller inte.
Nej, han har ingenting emot att ingå i skuldsaneringar.Nä det vet jag såklart.
Men han verkar ju vara expert på att komma runt en massa lager och regler så tänker att han skulle lyckas komma förbi en eventuell skuldsanering också
Jag tycker att KFM gjort så mycket de kunnat för att stoppa honom. Tyvärr skickar han inget dit längre utan rundar dem via rättsväsendet, som ännu inte, på sina håll verkar, förstå vilken bedragare han är.Med tanke på att våra myndigheter inte bryr sig nämnvärt om att stoppa honom är det konstigt att äcklet fortfarande andas...
En tvistig fordran är ju inte längre "tvistig" efter beslut hos tingsrätten? Eller tänker jag fel. Det är nog bara så att en skuldsanering oftast (Handläggare hos KFM har faktiskt makten att själva bestämma) inte beviljas om det finns en pågående tvist...Jag undrar hur det blir med de skulder som Tingsrätten beslutat om till hans fördel, som inte gått via KFM, där man som svaranden förlorat och då menar jag inte tredskodomarna. Blir det en tvistig fordran? I så fall kan det bli svårt att söka om skuldsanering.
Tyvärr saknar många av dem som han stämt den förmågan, många tredskodomar, man kan läsa mellan raderna om att det är många socialt utstötta som inte bryr sej om en skuld till. En del som "erkänt" kravet har nog inte klarat av att läsa det finstilta om att det är en avgift inte ett lån, utan har godkänt det precis som många felaktiga krav som sändes till KFM. Jag vet av egen erfarenhet att minnet kan svikta när skulderna hopar sej och är många och då tillhör jag dem som ändå försöker att ha ordning och organisation. Tror många bara skriver på och skickar tillbaka, en skuld mer eller mindre...Så är det nog. Det är dags att alla som råkat ut för honom, gemensamt, gör något för att stoppa skitstöveln.