Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden om ARS enterprise AB

Jag förstår, men med tanke på att han härjat en massa år har man definitivt haft tid på sig att täppa till kryphålen. Det finns en ockerlag. Varför ignorera denna. Istället gör man felet att ofta endast undersöka om ett lån betalats ut eller inte. Tyngden ska ligga på att det är OCKER.
Någon ockerlag finns inte, det finns en eller ett par paragrafer om det i brottsbalken, jag vet inte om någon har polisanmält för det.
Civilrättsligt är väl typ avtalslagen och oskäliga avtalsvillkor närmast tillhand, men då måste någon åberopa det, helst innan saker och ting får lagakraft...

Vad blir d för totalskuld? Vad händer fortsatt i TR nu?
Jag vet inte riktigt vad han anser att totalskulden är, men 9999:- avgift + 36% årlig ränta som kapitaliseras den sista december varje år.
I de flesta fall rör det sig om ett betydande belopp, utan grund.

Och på nästa fråga har jag inget direkt svar ännu. Det jag skrev om de två domar som har överklagats, och sedan beviljats prövningstillstånd rör två andra mål men med samma käranden.
"Mitt" mål är förnärvarande i Hovrättens händer (x har begärt prövningstillstånd, vilket sannolikt kommer att beviljas).

Dock kan jag lova dig, att han kommer få jobba om han ska gå vinnande ur denna batalj.
Förbereder mig även inför ett kommande två-fronts krig i skrivande stund.

Myndigheterna har lite svårt att göra det pga lagar och sånt..
Jag vet inte riktigt vad han anser att totalskulden är, men 9999:- avgift + 36% årlig ränta som kapitaliseras den sista december varje år.
I de flesta fall rör det sig om ett betydande belopp, utan grund.

Och på nästa fråga har jag inget direkt svar ännu. Det jag skrev om de två domar som har överklagats, och sedan beviljats prövningstillstånd rör två andra mål men med samma käranden.
"Mitt" mål är förnärvarande i Hovrättens händer (x har begärt prövningstillstånd, vilket sannolikt kommer att beviljas).

Dock kan jag lova dig, att han kommer få jobba om han ska gå vinnande ur denna batalj.
Förbereder mig även inför ett kommande två-fronts krig i skrivande stund.
Tack för svar. Får jag fråga: har du närvarat vid TR/Hovrätt eller har allt skötts via papper?. Undrar oxå om det går som förenklat tvistemål hela vägen m tanke på kostade?

Tack för svar. Får jag fråga: har du närvarat vid TR/Hovrätt eller har allt skötts via papper?. Undrar oxå om det går som förenklat tvistemål hela vägen m tanke på kostade?
Hittills har allt skötts via papper, vilket är vanligt förekommande av vad jag förstått i genomgången av stora mängder material rörande mål i både TR och HR.
Det finns väl ingen egentlig mening med att vara "fysiskt närvarande", då du kan genomföra det mesta digitalt eller via post.

Och på fråga 2, får jag säga pass.

Hej.
En själ till som blivit utsatt fast detta bolag kallar sig aae i ltd. Har precis betalat av skuld hos kfm och så kom detta igår.. en skuld som enligt tingsrätten var på 9000 i augusti är idag hos kfm på 160 000.. inväntar klockan för att ringa kfm. Vad tror ni? Allt kört?

Hej.
En själ till som blivit utsatt fast detta bolag kallar sig aae i ltd. Har precis betalat av skuld hos kfm och så kom detta igår.. en skuld som enligt tingsrätten var på 9000 i augusti är idag hos kfm på 160 000.. inväntar klockan för att ringa kfm. Vad tror ni? Allt kört?
Det är otroligt hur denna person kan fortsätta hålla på med detta, empatilös i all bemärkelse.

Är skulden fastställd genom utslag eller dom?

Det är otroligt hur denna person kan fortsätta hålla på med detta, empatilös i all bemärkelse.

Är skulden fastställd genom utslag eller dom?
Via dom ångrar så mycket att jag godkände den då. Nu när jag fick detta. Jag har en bra kontakt på kfm men kan dem göra nått är ju frågan..

Via dom ångrar så mycket att jag godkände den då. Nu när jag fick detta. Jag har en bra kontakt på kfm men kan dem göra nått är ju frågan..
Tror tyvärr inte att KF kan göra något om domen har fått laga kraft, men det skadar ju inte att ringa dit och fråga / be om råd hur du ska göra för att kunna angripa domslutet.

Mest troligt måste du ge dig på domen med ett extraordinärt rättsmedel (ex. resning).

Jag är nog inte rätt person att svara mer om detta, hoppas att du får ett bättre svar inom kort av antingen KF eller någon bättre vetande här på forumet.

Tror tyvärr inte att KF kan göra något om domen har fått laga kraft, men det skadar ju inte att ringa dit och fråga / be om råd hur du ska göra för att kunna angripa domslutet.

Mest troligt måste du ge dig på domen med ett extraordinärt rättsmedel (ex. resning).

Jag är nog inte rätt person att svara mer om detta, hoppas att du får ett bättre svar inom kort av antingen KF eller någon bättre vetande här på forumet.
Tack för din information iallafall. Är laddad för alla samtal som sker nu vid 8 men chocken gör ju att benen knappt bär. Äntligen var jag fri kfm förra veckan och nu detta. Finns ju ej ord för denna människa när man läser om honom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp