Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillbaka i skuldträsket

Faktiskt! <3
Jag har också känt att jag pressar tänder, detta i vaket tillstånd. Kommer på mig själv efter en stund att jag sitter och pressar tänderna. När ja släpper dem får ja ont i käkarna och även lite huvudvärk faktiskt. Händer flera gånger per dag..
Jag har skrivit en bra plan i min skuldbok, jag tror att jag året ut kommer fortsätta enligt den. Inget extra kämpande hit / dit. Utan bara gå efter boken rakt av. Pengar som blir över o har lubbats extra amortera lägger jag undan så länge. Då blir det inte så mycket hattande i tänkandet och jag bara gör det som står.

Detta funderade jag på att göra året ut, för att få ner stressnivån ett tag <3
Kämpa på och vissa dagar känner jag att det är skit och vissa dagar bra, men tog en paus härifrån och vad bra jag mådde när jag började leva och tänka på annat och jag är glad att jag inte tagit något extra jobb för hälsan är inte värd det, jag behöver ha ett liv och det har jag nu det går runt och vet att det kommer bli lite bättre om ett år och mycket bättre om två år och jag försöker följa min budget och det har gått rätt bra en liten extra utgift har det blivit men annars ok. Jag mår bättre som människa men har varit nära till utmattning extremt trött men börjar komma tillbaks till ett vanligt liv och det är värt alla pengar man kan tjäna extra eller att plocka ut semester i pengar man behöver leva och jag tog en paus härifrån och det var väldigt skönt började fokusera på annat men kämpa på du är en riktig kämpe och en stor inspiration

Dålig uppdatering från mig här i min tråd nu på ett tag. Jag känner att jag hamnat ur fas, trots att allt rullar på som det ska så har jag "latat" mig lite och därmed kanske köpt lite onödigt. Dock inget på faktura / avbetalning utan för pengar vi har, men iallafall... så dumt! Har fått magsår dessutom, samt tendenser till utmattning, men jag kämpar på så gott jag kan för att orka hålla båten flytande.

Loppisförsäljningen gick bra, 7235kr hamna slutsumman på. Mycket nöjd, dessa pengar har redan utbetalats och de åkte rätt in på buffert kontot för att fylla på det till akuthändelser. Ska sälja lite på tradera också inom kort och så har några möbler åkt ut på försäljning här hemma som vi klarar oss utan och inte använder speciellt mycket. Annars rullar allt på.
Storhandlade online igår via willys, gubben hämtar efter jobbet idag. Straxt över 6000kr kvar på kontot, vi överlever utan bekymmer.

Hoppas allt går bra för er alla som kämpar. Ni är inte ensamma och vi kommer klara det här vi också en vacker dag! <3 Hejja oss, va grymma vi är!!! :vinnare::folded:
Ta väl hand om dig hälsan är viktigast

Förstår givetvis att hälsan är viktigast och måste tas om hand väl för att vi ens ska klara av den här resan framåt. Det som känns mest påfrestande är ändå att man inte har råd med en sjukskrivning för att ha råd med allt man betalar i dagsläget, sjukt är det och de gör att man får upp ögonen lite. Men hur man än vrider och vänder på sig så har man fortsatt arslet bakåt... suck!

Kommer återkomma närmare slutet av sommaren med en summering på hur saldot ser ut på resten av skulderna som är kvar. Just nu kommer vi bara betala som det är och försöka bygga oss en stadig buffert för framtiden, planen finns i min pärm och den kommer följas utan några andra extrainsatser just nu, bara för att få göra det "vardagliga" och betala räkningarna som vanligt och låta resten vara.. Inge tänkande hit eller dit, pusslande här eller där..
Den här veckan har varit hemsk, jag har gråtit för ingenting, bryter ihop av minsta lilla, vill bara sova, vaknar 15-20 ggr / natt, magen är kaos, jag måste skriva minneslappar för att ens komma ihåg vad jag håller på med som jag ändå sen glömt bort att jag skrivit.. Ne fyfan för de här jävla skiten rent ut sagt... :'(

Låter som att du är väldigt nära den berömda väggen & krashar du så tar det år innan du kommer igen.
Släpp skiten och sök sanering om ni inte redan gjort det, ingen kommer tacka dig för det jobb du lägger ner med hälsan balanserandes på kniveggen.

Låter som att du är väldigt nära den berömda väggen & krashar du så tar det år innan du kommer igen.
Släpp skiten och sök sanering om ni inte redan gjort det, ingen kommer tacka dig för det jobb du lägger ner med hälsan balanserandes på kniveggen.
Tack för din omtanke, och de är lite samma känsla jag också får.. att jag är på väg att krascha.. Jag fårse hur länge jag orkar rodda båten, har ändå gjort en sån bra plan och har gjort den här resan en gång förut, känns som jag inte vill falla på mållinjen, även om den är ett par år framför oss.. Jäkla dilemma de här =(

Är du såpass illa däran redan nu och har ett par år kvar, då kommer det nog tyvärr braka åt fel håll innan dess

Är du såpass illa däran redan nu och har ett par år kvar, då kommer det nog tyvärr braka åt fel håll innan dess
Känns som jag får inse sanningen bara… :'(

Ska prata ihop mig lite med mannen också, är helt slut..

När jag var i samma sits så var det en god väninna som föreslog att jag måste ta semester från mig själv. Det går inte att kämpa 110% i 24 timmar om dygnet vecka ut och vecka in. Du måste ge dig själv utrymme att vila. Jag tror du klarar det galant, det du gjort, men det du skriver säger mig att du kanske bör sätta av en eller två veckor varje månad när du *inte* kämpar. Se det som en belöning, t.ex. efter löningen. Den veckan släpper du allt, för det har du förtjänat. Jag vet inte om det skulle funka exakt så för dig, men jag tror det är viktigt att du hämtar andan ibland. Var snäll mot dig själv ibland. Jag önskar jag förstått detsamma mycket tidigare.

Ta inga beslut nu. Ta en paus. Ta en vecka ledigt från kampen. Sen är du mera redo att analysera.

Tjena jag har också lite frågor då jag ser att ni är ju rutinerade och har bra koll .
Jag undrar då när dom gör löneutmätningen hur fungerar det ? Kollar dom med din arbetsgivare som du har för tillfället och drar pengarna ? Vad händer om din jobbsituation ändras ? Eller tex att du hittar en till jobb på 50 % hur blir det då ? Hur kan fogden få reda på det ? Är man tvungen och meddela till dom att man har fått ny jobb ? Kollar dom din jobb kontrakt eller hör dom bara med arbetsgivaren vad du tjänar ? Hur ofta kollar dom ditt bank konto ?
Hur gör dom om du tjänar olika varje månad ? Tex att du är en vikarie ? Eller har bara ett sommarjobb på obestämda timmar ?
Om man inte hyr en lägenhet just för tillfället men ska göra det senare . Får man behålla pengar som lägenheten skulle kosta även man inte har en lägenhet just nu ? Tänker att dom går på något schablon kostnad för boende ? Eller brukar dom fråga efter hyresavi ?
Tack för svaret men har inget koll på hur det fungerar och ska väll få en löneutmätning närmaste tiden .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp