- Meddelanden
- 835
- Mottagna reaktioner
- 1 046
- Poäng
- 817
Bra det.jag försöker ändå begränsa mig lite för att inte göra slut på allt direkt.
Ingen tjänar på att du sliter ut dig och går in i väggen - allra minst du!Bra det.jag försöker ändå begränsa mig lite för att inte göra slut på allt direkt.
Ingen tjänar på att du sliter ut dig och går in i väggen - allra minst du!

Klappa dig själv på axeln, snälla. Ditt värde sitter inte på bankkontot, och du kämpar som ett djur. KramTack!! Det ska jag verkligen göra!Anam, hoppas du får tid för återhämtningKlappa dig själv på axeln, snälla. Ditt värde sitter inte på bankkontot, och du kämpar som ett djur. Kram

Men jag har under en period sparat all pant, även de jag hittat och till o med bett om vänners pant de annars tänkt slänga typ, detta har jag pantat för att sen ta ut i kontanter och ha som en backup, nöd nöd nöd plan lixom. Lite spontant igår så räknade jag burken och vi är ändå uppe i straxt över 600kr, riktigt roligt tycker jag! 
Nu ska jag lägga ut en bokhylla från barnens rum också till försäljning, och de gäller samma där. Den summan hamnar på prioskulden, om jag har tur att få den såld. Vilket ja tror!

Jag behöver lugn, ro och kunna släppa frågor va gällande lån, inkasso , kreditbetyg och allt vad det nu är ett tag.
Du är en riktig kämpe och stor inspiration och jag har också tagit en paus härifrån och det på obestämd tid och det för att jag inte mår så bra, vissa dagar är bra dock. Jag har insett att jag måste kämpa vidare och att det får ta tid och att alla vi duger precis som vi är och det vore bra om de runt omkring också förstår det och ger oss pepp,Hej på er!
Efter att ha jobbat hela helgen fick jag en ledig dag, vilket resulterat i att jag har blitt förkyld 3 arbetspass innan semestern
Men de är som det är, och de känns så trist!
Får glädja mig med att jag hunnit med 3 övertidspass i Juli redan så de får väl ”kompensera” upp de jag nu blev sjuk.
Iallafall tänkte jag berätta lite för er vad vi gör för att komma framåt i härvan :
* skriver budget
* Skriver ner alla inköp + summan
* Minskat utemat / fika / godis mm
* Använder Bower appen - scannar återvinning / sopor
* Sparar panten + plockar pant
* Säljer av de som inte används. Facebook / tradera + ev loppisar.
* Köper barnens kläder / leksaker begagnat. Inkl kläder till mig när det behövs.
* Sparar 27kr/dag - rolig grej (blir nästan 10000kr/år)
Annars är det som vanligt, kör snöbollsmetoden och extra amorterar på den minsta varje månad. Idag hämtades hurtsen som jag sålde och fick 400kr betalt, dessa 400kr fick genast arbeta och betalades direkt in på minsta skulden. Detta betyder inte att den ordinarie räkningen INTE betalas, utan den flyter på som vanligt och de blir en extra inbetalning på skulden av de som säljs.
I övrigt behöver jag semester, jag kommer vara lite ”ful” och skicka barnen 3 dagar till dagis nu sista veckan innan sommarlov. Trots att jag är sjuk så jag får lite möjlighet att vila upp mig lite, eftersom mannen jobbar hela sommaren blir jag själv med dem varje dag i 3 veckor.
Jag har insett att jag ska vara stolt över våran framgång, vårat kämpande och att vi faktiskt kommer framåt och har råd att handla mat varje månad. Vi har råd att försörja våra barn och det är det viktigaste.
Vad gällande mitt mående går det framåt, jag har också insett hur mycket vi har kämpat för våran son att få en utredning, hur tufft det är att vara förälder till ett barn med speciella behov. Vi är övertygade att han kommer få en diagnos, men vägen fram dit är inte enkel. Vi har stridigt så länge, orken har tagit slut. Vi har äntligen fått remiss till BUP efter 3,5 års väntetid. Ska dit nu i slutet på Juli och jag hoppas att deras utredning kan ge oss något bra och bra hjälpmedel för att kunna få honom att utvecklas så bra som möjligt! Jag har även ansökt om omvårdnadsbidrag på försäkringskassan. Återstår och se hur de blir med det.
Med det sagt mina kära vänner här på forumet kommer jag välja att ta någon veckas paus!Jag behöver lugn, ro och kunna släppa frågor va gällande lån, inkasso , kreditbetyg och allt vad det nu är ett tag.
Kämpa på som ni gör, så är jag snart tillbaka![]()