Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad jag inte förstår varför ni som fått krav inte får samma svar, för en del avslutas ärendet och andra får till svar att ärendet fortfarande är under utredning.
Verkade ju som kfm och tingsrätten hade säkrat pengarna. Men om dom inte har fått tag i dom fina herrarna.kan dom ändå plocka pengarna ? Jag menar om dom har gått under jorden ?? Kanske därför det drar ut på tiden ??
Jag förstår inte varför man inte kan polisanmäla detta?? Tänk om en annan skulle skicka falska fakturor och sen sälja vidare till inkasso.. Då skulle man väl bli polisanmäld..?? Det är ju konstigt att man kan göra så här och komma undan med det.
Vad jag inte förstår varför ni som fått krav inte får samma svar, för en del avslutas ärendet och andra får till svar att ärendet fortfarande är under utredning.
Det är så många Inkassoföretag som är riktiga Bluffmakare, Har själv blivit drabbad, men jag har skaffat en Utredare som heter Jonas Carlsson han arb som Privatdetektiv, mycket duktig, han har hjälp mig mycket, Jonas tel nr är 0470 40455, Dessa Inkassoföretag måste sättas dit,
Jag har också fått två inkassokrav, det ena från Gothia inkasso och det andra från Svea inkasso - med exakt samma fakturadatum från november 2013. Fordringsägare är Dinfinans/Silverwik investment group. Enbart räntekostnaderna överstiger 10.000 kr per inkassokrav. Plus 3500 kronor i ränta och avgifter på avbetalningsplanen som jag beviljades.
Jag har varit i kontakt med båda inkassobolagen ett 10-tal gånger sedan kravbreven kom i december 2015. Allt de säger är att det är under utredning, de kommer inte att gå till Kronofogden och att jag kommer att få mina underlag. Börjar tröttna.
Jag är så tacksam ändå för att jag hittade detta forum när jag googlade runt då när chocken var total i december i och med dessa kravbrev. Tack vare er så betalde jag inte min första avbetalning. Det har lugnat mig. Tråkigt att det uppenbarligen är fler än jag som har drabbats, men förhoppningsvis så löser det sig för oss alla.
Dessa Inkassoföretag måste stoppas på något sätt, Dom gör allt för att tjäna pengar med höga räntor, Det är kanske ett uppdrag för Uppdrag gransking eller Plus. Har själv fått många fakturor ifrån Gothia, jag bad att få underlag ifrån uppdragsgivarna, det verkar mycket svårt att få det, har väntat i nästan i ett halvår..... Kommer aldrig att få det heller, Förstår ej att Dom får hålla på detta sätt, Det måste finnas någon överordnad som tar tag i detta
Ringde i dag och frågande om mitt på gothia varför jag inte fått ett bekräftelsebrev att det var avslutat. Fick till svar att det fortfarande inte var avslutat i deras system. ???? Vet inte vad man ska tycka eller tänka om gothia.
Idag fick jag ett lustigt brev från gothia att det var avslutat hos dom men dom hänvisade att man ska ringa svea. ?? Ringde svea men dom var ovetandes. Avslutat där enligt dom ochså . Vet inte vad jag ska tro ??