Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Svea inkasso

Jag måste betala enligt Svea inkasso. 14100 kr i kapitalskuld plus 11000 kr i ränta sedan 2013.

Har Du bestridit fakturan? Är den ifrån Silverwik? Det är ruffel och båg företag, Du ska inte betala något innan Du vet vad handlar om. Be att få en kopia ifrån uppdragsgivaren.

Fick två stycken fakturor i december 2015 med exakt samma fakturadatum, hösten 2013. Fordringsägare Silverwik investment group. Den ena från Svea inkasso och den andra från Gothia inkasso.

Skulden avser ett lån på 10.000 kr från Dinfinans.se

Jag har några inbetalningar från 2013-2014 i min internetbank till Chief finansiel groupsom skulle kunna vara detta, men jag kan inte bevisa det och de betalningarna täcker ändå inte ursprungsbeloppet på 14.000 kr. Jag vet också att jag under perioden betalde många räkningar kontant så jag har inte kvitton på allt.

Gothia har nu avskrivit ärendet, men Svea säger att jag måste betala. Jag har fortfarande inte fått underlaget som jag efterfrågat sedan december 2015.

Svea inkasso var tydliga med att jag har 12 dagar på mig att betala hela beloppet eller göra en upp en avbetalningsplan. Annars skickas det till Kronofogden. Det känns bittert. Samtidigt är jag inte 100 procent säker på att lånet är återbetalat. Under den perioden hade jag massvis med inkasso och sms-lån att hantera dagligen.

Det måste utredas ordentligt. Du måste få underlag innan Du betalar, Be Din Bank skicka ut kontoutdrag sedan år 2013 och framåt, där kan Du se hur mycket Du har betalat under dessa år och till vilka fordringsägare

Andas lugnt o tänk efter. Din finans/silverwik hade ochså gothia på 2013/2014 talet . Du hade kanske en avbetalningsplan med dom ?

Ingen avbetalningsplan med Dinfinans.se/Silverwik eller Gothia sedan tidigare. Fick en avbetalningsplan hos Gothia i detta ärende som nu är avskrivet. Visste inte om allt detta förens nu i december 2015. Jag har alltid gjort rätt för mig och återbetalat allt, och jag har haft trasslig ekonomi och massvis med sms-lån. Känns konstigt att jag bara har missat detta från 2013.

Senast ändrad:
Allt med silverwik har ju varit lurendrejeri hittills. Ta kontakt med konsumentsekretetaren i din kommun och polisanmäl tillsammans med dom silverwik. Skicka kopia till svea. Gothia la kvarstad på 903000kr på dom och troligen därför dom avskrivet sina till oss.

Lampa - fick du aldrig brev från Svea att ärendet avslutats?
Jag fick det och nu från Gothia. Inte kan väl Svea öppna upp ärendet igen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp