Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är inte så lätt att jämföra förutsättningarna, det finns inte 2 med lika förutsättningar.

Intressant! Jag har på dryga miljonen och är 37år. 2barn. Jag fick avslag. För nytagna skulder var anledningen för mig. Lite kort har jag lång historik med överkonsumtion. Spelmissbruk och huset med exet å konstanta blancolån för renoveringar. Vad är din historik?

Hur nytagna var skulderna i ditt fall?

Ska du söka skuldsanering @Terry_ ?

Jag går i tankarna. Jag har inte riktigt bestämt mig än. Det är för mycket jag inte vet om det. Jag vet knappt vad det är. Måste läsa på mig om det.

Men ska först reglera mina privata skulder hur som helst!

Jag tror inte heller det är så sannolikt jag blir beviljad.

Har kanske 40 aktörer. jag betalar till. Av dessa är 4-5 relativt nya. Ett år eller mindre.

Räknade lite på det innan. Har nog från början/totalt haft en skuld på 11.000.000 (elva miljoner). Trodde det var hälften kanske (så bra koll har man....)

Har lyckats betala bort cirka 7.000.000 främst genom löner under sex års tid men även sambo och släkt/vänner.

Återstår gör således 4.000.000 men det kommer bli tufft framöver på grund av föräldrarledighet och lägre inkomst. Av detta är över 2.000.000 synligt hos UC. Resten ligger hos Inkasso eller via Bisnodes aktörer.

Intressant! Jag har på dryga miljonen och är 37år. 2barn. Jag fick avslag. För nytagna skulder var anledningen för mig. Lite kort har jag lång historik med överkonsumtion. Spelmissbruk och huset med exet å konstanta blancolån för renoveringar. Vad är din historik?

Jag är 35 år. Gift och inga barn. Har 1,4 miljoner i skuld (överkonsumtion) och ska betala 800.000 (536.000 kr kvar nu cirka) kr på dessa skulder. Mina skulder uppkom i 2015-2016 och sista skulden uppkom i oktober 2019 (25.000 kr). Jag ansökte om skuldsanering i november 2020 och fick inledande i april 2021 och beslut om skuldsanering i oktober 2021. Intressant det där hur dom tittar på "skulder som är upptagna i närrliggande tid" då hade jag som du kan en skuld som bara var ett år gammal när jag ansökte om skuldsanering.

Räknade lite på det innan. Har nog från början/totalt haft en skuld på 11.000.000 (elva miljoner). Trodde det var hälften kanske (så bra koll har man....)

Har lyckats betala bort cirka 7.000.000 främst genom löner under sex års tid men även sambo och släkt/vänner.

Återstår gör således 4.000.000 men det kommer bli tufft framöver på grund av föräldrarledighet och lägre inkomst. Av detta är över 2.000.000 synligt hos UC. Resten ligger hos Inkasso eller via Bisnodes aktörer.

Hur länge tror du det tar att bli skuldfri på egen hand? Skulle du säga att du anses insolvent?

Säg att jag kan betala 200.000 per år.

Då tar det ungefär 35 år att betala tillbaka allt.

Om jag hade haft fryst ränta. Men med tanke på räntorna så kanske 70 år? Var inställd på det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp