Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det ska vara skäligt för att få skuldsanering som sagt inte säkert man kan få det. Har du tagit lån för npn annan blir det avslag har läst folk som fått det förut. Och om du fört över pengar till andra konton du inte står på blir misstänkt och skäl till avslag. Utan dom problemen borde du få eftersom du blir ensamstående och 3 barn.
Kollar de konton?
Det är ju vanligt att vi anhöriga hjälper våra beroende personer av kärlek som då blir ett medberoende. Ska vi straffas extra då i jmf m de som konsumerar lyx kläder resor el vad.
Vi borde också få hjälp till skuldsaneringen! Speciellt då vi snart är pensionär och kvalificerad insolvent.
Var är skillnaden. En ung har många år kvar att betala av mot en närmare pensionär.
Maktlöshet medberoende sjuk

Om jag hade varit du hade jag väntat ett år och haft utmätning och sen sökt igen. Ditt senaste lån ligger väldigt nära i tiden. Så gjorde jag innan jag ansökte för att visa på en brytpunkt i skuldsättningen.
Om jag ändå söker och söker igen, ser de den gamla ansökan.
Känner mig så förtvivlad.
Hur ska jag ens förklara detta ? Så de förstår! Jag blev sjuk och kommer bli mer sjuk om jag inte får skukdsanering! Jag är ju kvalificerad insolvent kan jag tycka ska jag dö vid 80 och med löneutmätning???

Jag har gjort detsamma hjälpt anhörig med beroende och jag blev till slut sjuk i en utmattningsdepression. Jag fick beviljat skuldsanering.
Vad bra, mitt är ju genom spel hos anhörig, det är ju också en sjukdom!
Hur skrev du då? Jag kommer nog jobba det som är mitt sätt att fly oroligheter arb på förskola.
Jag ska väl inte behöva bli sjukskriven för att få skuldsanering? Jag klarar inte av att vara hemma då går jag under.
Hur färska var dina skulder och hur mycket?
Snälla vill du berätta hur du skrev, och hur de frågade dig om dina skulder. Jag blev medberoende och möjliggörare vilket de verkar ha svårt att förstå.
Tacksam för allt som underlättar till ett besked om skuldsanering

Att om den som köpt upp skulden skickar den vidare till Kronofogden så bör man invända även om de inte kan driva in den då det kan leda till ny betalningsanmärkning även fast skulden ingår i skuldsaneringen.

Jag har en skuld som ingår i min sanering där min fru också är betalningsansvarig. Den här skulden ligger i Norge hos ett inkassobolag och dom godkände inte min sanering och fortsätter därför att skicka mig fakturor med påförd ränta också. När jag angav skulden i min ansökan hösten 2020 så var den 199 tusen och nu är den på 238 tusen kronor. Dom har nu skickat den till ett inkassobolag i Sverige och dom i sin tur till kfm. Jag fick brev från kfm här i veckan men invände emot det och angav att denna skuld ingår i min sanering och mer än så hände inte. Jag fick ingen ny betalningsanmärkning.

Vad räknas som nya skulder som de kan göra avslag för?
Alltså nya lån osv.
Mitt nyaste lån, är taget förra året. Ett ihopslagningslån, så det är gamla lån/krediter som ligger i det. Totalskulden blev inte större.

Utöver det, är det väl att man kanske köpt något på klarna. Som ligger som avbet. Kan de neka pga av det?

En annan fråga.
Hur lång tid har det tagit för era och alla stegen?
Gjorde ansökan förra veckan.

Är såå glad nu. Fick precis veta att jag får skuldsanering och ingen av mina borgenärer har motsatt sig.... Tack gode gud! Fick inledande 11 mars. Ska verkligen ta tillvara på den här chansen nu!!
Hur skrev du din ansökan? Hur dina skulder uppkom och när de ringde dig?
Hur stor är skulden? Vill se ett hopp för mig som blev medberoende pga anhörig spelar.
Snart 60 och skulder pga hjälpt anhörig och lösa sina problem i tron att det ska bli vinst och betala tillbaks.
60 år snart, hur gör jag
Går på öppenvården.
Hade du löneutmätning först? Hur länge?

Jag har en skuld som ingår i min sanering där min fru också är betalningsansvarig. Den här skulden ligger i Norge hos ett inkassobolag och dom godkände inte min sanering och fortsätter därför att skicka mig fakturor med påförd ränta också. När jag angav skulden i min ansökan hösten 2020 så var den 199 tusen och nu är den på 238 tusen kronor. Dom har nu skickat den till ett inkassobolag i Sverige och dom i sin tur till kfm. Jag fick brev från kfm här i veckan men invände emot det och angav att denna skuld ingår i min sanering och mer än så hände inte. Jag fick ingen ny betalningsanmärkning.

Precis, invänder man så ska det inte bli en ny anmärkning. Min avsikt att dela med mig av infon var för att en del verkar få uppfattningen att det inte händer något om man inte invänder i och med att den ska ingå i saneringen. Höll själv på att missa det men det löste sig. Skadar inte att vara uppmärksam :)

Dom tyckte skulderna varför nya , men var ca 2 år sedan jag tog sista lånet och sen att jag skuldsatt mig under väldigt kort tid , men jag tyckte inte det var så kort tid för det var under 15 år som även handläggaren skrev
Hur menar du under 15 år? Skuldsatt dig under en kortare tid. Typ som mig och medberoende.
Hur skriver du för nästa ansökan då? Har du haft löneutmätning tidigare? Hur länge? Stora skulder? Ålder?

Jag har gjort detsamma hjälpt anhörig med beroende och jag blev till slut sjuk i en utmattningsdepression. Jag fick beviljat skuldsanering.
Hur skrev du om dina lån? Skulder? Hur de uppkom.
Tycker det är hemskt att de inte förstår vårt medberoende att det också är en typ sjukdom.
Hur skrev du?
Tacksam

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp