- Meddelanden
- 30
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 42
Jag sökte en gång tidigare och fick avslag och andra gången gjorde jag det med hjälp av kommunens bugdet och skuldrådgivare.Sökte du efter flera år skuldsanering, fick du det vid första? Vad skrev du hur dina lån skulder uppkommit. Allt är ju eg konsumtion även om det gick till anhörig m spelberoende. Möbler, räkningar...lån att betala för honom...lösa ut vinster, hans resor allt. Och allt var lögner. Han har fått hjälp för sitt beroende och jag går på öppen vården flr medberoende.
Men de verkar inte tycka jag gjort allt för att få tillbaks pengarna? Hur ska jag kunna det, han är själv skuldsatt kanske en dag? Sen var visserligen skulderna rätt nya när jag vaknade upp.
Jag har betat av fr 970 till 850 ca. Sålt saker bil bytt till lägre hyra mindre lägenhet. Har bra lön, men att vara skuldsatt evighetsgäldenär? Nej
Jag vill ha det ok m mina framtida barnbarn. Ingen kan hjälpa mig, hur ska jag orka.
Allt kostar ju idag.
5000 kvar efter utm. Minns 2500 går till fack försäk, el, tele, tv. Inget kvar ska jag ha så tills jag dör??? 60 år snart.
En gång hade jag det rätt ok....
Hon skrev som det va berättade allt vad jag gjort och försökt lösa skulderna under åren men räntan bara växt. Jag har betalat in runt 900k sen jag haft löneutmätning och då låg skulden runt 2milj och har vuxit till 3milj efter alla dessa år.