Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sökte du efter flera år skuldsanering, fick du det vid första? Vad skrev du hur dina lån skulder uppkommit. Allt är ju eg konsumtion även om det gick till anhörig m spelberoende. Möbler, räkningar...lån att betala för honom...lösa ut vinster, hans resor allt. Och allt var lögner. Han har fått hjälp för sitt beroende och jag går på öppen vården flr medberoende.
Men de verkar inte tycka jag gjort allt för att få tillbaks pengarna? Hur ska jag kunna det, han är själv skuldsatt kanske en dag? Sen var visserligen skulderna rätt nya när jag vaknade upp.
Jag har betat av fr 970 till 850 ca. Sålt saker bil bytt till lägre hyra mindre lägenhet. Har bra lön, men att vara skuldsatt evighetsgäldenär? Nej
Jag vill ha det ok m mina framtida barnbarn. Ingen kan hjälpa mig, hur ska jag orka.
Allt kostar ju idag.
5000 kvar efter utm. Minns 2500 går till fack försäk, el, tele, tv. Inget kvar ska jag ha så tills jag dör??? 60 år snart.
En gång hade jag det rätt ok....
Jag sökte en gång tidigare och fick avslag och andra gången gjorde jag det med hjälp av kommunens bugdet och skuldrådgivare.
Hon skrev som det va berättade allt vad jag gjort och försökt lösa skulderna under åren men räntan bara växt. Jag har betalat in runt 900k sen jag haft löneutmätning och då låg skulden runt 2milj och har vuxit till 3milj efter alla dessa år.

Nyfiken fråga: Hur resonerade KFM kring det att skulder är uppkomna ur brott? För jag vill minnas att var något sådant helt eller delvis till grund för ens skulder ska man inte kunna få skusan. Men jag kan minnas helt fel nu.

Och jag ifrågasätter verkligen inte dig och att du har fått beviljat utan det är mer av ren nyfikenhet ^^
Så här skrev KFM:

Helhetsbedömning av om det är skäligt att bevilja dig skuldsanering
Vi bedömer att det är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi har tagit
hänsyn till hela din situation. Särskilt har vi tagit hänsyn till hur och varför dina
skulder har uppkommit, vad du har gjort för att försöka betala dem och hur du
har medverkat under handläggningen.
Trots din tidigare allvarliga brottslighet bedömer vi att det är skäligt att bevilja
skuldsanering för dig. Visserligen är en del av dina skulder en följd av de brott
du har begått, men det har gått ett antal år sedan du begick det senaste brottet.
Dessutom var det många år sedan du begick ett allvarligt brott. Det finns en
brytpunkt för när du slutade begå brott och du lever nu under ordnade
förhållanden. Du har betalat på skulderna när du har haft möjlighet.
Trots att delar av dina skulder uppkom på grund av ditt tidigare spelberoende,
bedömer vi att det är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi har tagit hänsyn
till att du är fri från ditt spelberoende och att vi kan se en tydlig brytpunkt för
din skuldsättning.

Så här skrev KFM:

Helhetsbedömning av om det är skäligt att bevilja dig skuldsanering
Vi bedömer att det är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi har tagit
hänsyn till hela din situation. Särskilt har vi tagit hänsyn till hur och varför dina
skulder har uppkommit, vad du har gjort för att försöka betala dem och hur du
har medverkat under handläggningen.
Trots din tidigare allvarliga brottslighet bedömer vi att det är skäligt att bevilja
skuldsanering för dig. Visserligen är en del av dina skulder en följd av de brott
du har begått, men det har gått ett antal år sedan du begick det senaste brottet.
Dessutom var det många år sedan du begick ett allvarligt brott. Det finns en
brytpunkt för när du slutade begå brott och du lever nu under ordnade
förhållanden. Du har betalat på skulderna när du har haft möjlighet.
Trots att delar av dina skulder uppkom på grund av ditt tidigare spelberoende,
bedömer vi att det är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi har tagit hänsyn
till att du är fri från ditt spelberoende och att vi kan se en tydlig brytpunkt för
din skuldsättning.
Tack för du svarade :)

Det gällde eko brott, jag tog lån med mina föräldrars o syskons namn. Sista brottet va mitten av 2016 och jag blev dömd slutet av 2018.

Tack så mycket hoppas ingen överklagar nu bara.

Men är skadeståndet mot föräldrar och syskon eller mot bankerna du blåste?

Jag har en skuld som ingår i min sanering där min fru också är betalningsansvarig. Den här skulden ligger i Norge hos ett inkassobolag och dom godkände inte min sanering och fortsätter därför att skicka mig fakturor med påförd ränta också. När jag angav skulden i min ansökan hösten 2020 så var den 199 tusen och nu är den på 238 tusen kronor. Dom har nu skickat den till ett inkassobolag i Sverige och dom i sin tur till kfm. Jag fick brev från kfm här i veckan men invände emot det och angav att denna skuld ingår i min sanering och mer än så hände inte. Jag fick ingen ny betalningsanmärkning.
Dom godkände inte skuldsanering ? Hur blev det då tingsrätten? Beslutat att genomföra skuldsanering mot deras vilja. Klart dom vill ha betalt men att ägna sig åt bedrägligheter och skicka ogiltiga fakturor kan man inte polisanmäla det bedrägligt beteende?

Men är skadeståndet mot föräldrar och syskon eller mot bankerna du blåste?
Det är skadestånd till bankerna jag fått betala eftersom allt jag tog i deras namn blev till slut skulder som fördes över till mitt namn efter domen och därefter skadestånd. Men blev själv förvånad att ingen motsatte sig beslutet.

Äntligen! 26 fordringsägare och 1 miljon i skulder. 1 fordringsägare sa nej. Kronofogden beviljade skuldsaneringen. Många, många månaders ångest och oro är äntligen över

Ja alltså många av mina lån togs för 14-15 år sedan ! Haft utmätning i 3 år nu ! Ca 970k nu !
Skojar du eller sa kronofogden att lånen är tagna väldigt kort tid sen när dom är tagna för 15 år sen? Du måste ju ha ytterligare lån dom syftar på som ör tagna för ett par år sedan eller nått och stor summa på senaste lånet. Sen sökt skuldsanering

Äntligen! 26 fordringsägare och 1 miljon i skulder. 1 fordringsägare sa nej. Kronofogden beviljade skuldsaneringen. Många, många månaders ångest och oro är äntligen över
Ja grattis! Som inläggen ovan skrivit om passa dig för att dom kommer jaga dig vissa inkassobolag och skicka kravbrev fast dom ingår i saneringen det är så många hämnas

Ja grattis! Som inläggen ovan skrivit om passa dig för att dom kommer jaga dig vissa inkassobolag och skicka kravbrev fast dom ingår i saneringen det är så många hämnas
Det har redan hänt en gång, jag anmälde det till Kronofogden - sen dess tyst då det enl lag inte går göra så

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp