Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur vet man att beslutet vunnit laga kraft?
Är det bara att det gått 3veckor och man hör inget?

Hur lång är handläggningstiden efter att man blivit uppringd av handläggare på KF för att stämma av uppgifter ?

Hur lång är handläggningstiden efter att man blivit uppringd av handläggare på KF för att stämma av uppgifter ?

För mig har det varit allt från 1 dag till 1 vecka. Första gången jag sökte togs beslut samma dag, andra gången efter 2 dagar och tredje gången beslut efter 1 vecka.

För mig har det varit allt från 1 dag till 1 vecka. Första gången jag sökte togs beslut samma dag, andra gången efter 2 dagar och tredje gången beslut efter 1 vecka.
Oj Så snabbt.

Hur länge innan saneringen kommer igång då?

Avslag x 3?

Japp...jobbar man inte heltid så tycker dom inte man gjort tillräckligt för att betala sina skulder. Trots att man försökt och höll på att bli utbränd på köpet. Har man jobbat 70% sista 20 åren så har man ju inte heltid bakom sig heller för att kunna få stämpla upp tex. Sista gången hjälpte det inte ens att ha varit inskriven på arbetsförmedlingen och aktivt sökt extra jobba nästan ett år. Var ändå inte tillräckligt enligt handläggaren. Så nu är det utbildning som gäller för att förhoppningsvis få ett fast heltidsjobb i framtiden.

Oj Så snabbt.

Hur länge innan saneringen kommer igång då?

Jag har fått avslag alla tre gångerna...trots att jag inför varje ansökan gjort exakt det dom sagt skulle räcka inför en ny ansökan. Så nu studerar jag och förhoppningen är att kunna söka om nåt år när jag är klar med studierna och har ett heltidsjobb. Orsaken till mina avslag är att jag inte jobbat heltid och dom anser inte jag gjort tillräckligt för att få ett heltidsjobb eller extra jobb.

Japp...jobbar man inte heltid så tycker dom inte man gjort tillräckligt för att betala sina skulder. Trots att man försökt och höll på att bli utbränd på köpet. Har man jobbat 70% sista 20 åren så har man ju inte heltid bakom sig heller för att kunna få stämpla upp tex. Sista gången hjälpte det inte ens att ha varit inskriven på arbetsförmedlingen och aktivt sökt extra jobba nästan ett år. Var ändå inte tillräckligt enligt handläggaren. Så nu är det utbildning som gäller för att förhoppningsvis få ett fast heltidsjobb i framtiden.

Förstår. Det är ju lite enklare att få avslag om man nyss sökt skuldsanering och fått avslag.

• Gilla
Reaktioner: p79
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp