Ni som fått förslag på betalplan att godkänna, ringde handläggaren innan och informerade om att förslag kommer skickas eller kom den bara på posten?
Hej alla. En tanke. Är det någon som råkat ut för överklagan efter beslut om skuldsanering?. Tänkte när beslutet är taget så har ju alla borgenärer fått yttra sig.
Men jag läste någonstans att det går att överklaga till det vunnit laga kraft efter 3 veckor.
Jo det vet jag men kan Kronofogden i ett framtida skede gå in och se ens sparpengar och av någon anledning ta dessa trots pågående skuldsanering med betalningsplan. Tänkte spara skatteåterbäringen på sparkontot med en del till slantar. Bara rädd att om man spar för mycket kommer kf ta dem?Har du skuldsanering så får du behålla återbäringen
Om du har godkänd skuldsanering så nej, KFM kommer inte att ta pengar från dina konton.Jo det vet jag men kan Kronofogden i ett framtida skede gå in och se ens sparpengar och av någon anledning ta dessa trots pågående skuldsanering med betalningsplan. Tänkte spara skatteåterbäringen på sparkontot med en del till slantar. Bara rädd att om man spar för mycket kommer kf ta dem?
Om du har godkänd skuldsanering så nej, KFM kommer inte att ta pengar från dina konton.
Om det finns ett tak på hur mycket du får ha kan kanske @Lasseman svara på.
Har man skuldsanering och inga nya skulder kollsr inte kfm något alls oavsett hur många miljarder man har på kontot