Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har man skuldsanering och inga nya skulder kollsr inte kfm något alls oavsett hur många miljarder man har på kontot
Stort tack Lasseman. Du är alltid så behjälplig här. En sista fråga i ämnet. Sedan ca 1 år sedan min skuldsanering klubbades och givetvis sköter jag betalningplanen. Jobbar 100%. Så har 2 UC förfrågningar gjorts från borgenärer. Klart dem är nyfikna om ens inkomst ökar och så, men kan dem även se tillgångar/kapital på en UC, dvs mitt sparkontos saldo och därmed överklaga och försöka komma åt mina sparpengar som rättligt är mina då det är saldo från dem betalningfria månaderna, skatteåterbäring och det jag sparar från förbehållsbeloppet? Jag vill gärna ha dem kvar. Det är som sagt inte mycket runt 40.000kr vill gärna ha dem där genom hela skuldsaneringen för vad som än kan hända på vägen.

Stort tack Lasseman. Du är alltid så behjälplig här. En sista fråga i ämnet. Sedan ca 1 år sedan min skuldsanering klubbades och givetvis sköter jag betalningplanen. Jobbar 100%. Så har 2 UC förfrågningar gjorts från borgenärer. Klart dem är nyfikna om ens inkomst ökar och så, men kan dem även se tillgångar/kapital på en UC, dvs mitt sparkontos saldo och därmed överklaga och försöka komma åt mina sparpengar som rättligt är mina då det är saldo från dem betalningfria månaderna, skatteåterbäring och det jag sparar från förbehållsbeloppet? Jag vill gärna ha dem kvar. Det är som sagt inte mycket runt 40.000kr vill gärna ha dem där genom hela skuldsaneringen för vad som än kan hända på vägen.

Du ser på uc kopiorna du får vad dom sett. Då det inte finns förmögenhetsskatt sedan ca 10 år syns inga tillgodohavanden på deklarationen och därmed inte heller på uc

Med all välmening. Kfm kollar kanske inte, men finns det i något omtalat i någon lagtext? Kan borgenärerna undersöka och ifrågasätta?. Jag vet inte svaret, men tycker det låter konstigt ifall man har en godkänd skuldsanering och helt plötsligt kan spara stora summor pengar. Trots kanske lång löneutmätnig etc. Absolut, en normal skatteåterbäring och lite sparande kanske. Men några större summor tror jag hade väckt uppmärksamhet hos någon. Bara min tanke, men det kanske är så.
Min handläggare sa till mig att det är upp till mig hur mycket jag vill spara, vill du leva snålt och spara dina pengar så är det upp till dig.

jag fick bara hem det på posten, sen pratade vi om lite ändringar. nu är de utskickat till borgenärerna.

Med all välmening. Kfm kollar kanske inte, men finns det i något omtalat i någon lagtext? Kan borgenärerna undersöka och ifrågasätta?. Jag vet inte svaret, men tycker det låter konstigt ifall man har en godkänd skuldsanering och helt plötsligt kan spara stora summor pengar. Trots kanske lång löneutmätnig etc. Absolut, en normal skatteåterbäring och lite sparande kanske. Men några större summor tror jag hade väckt uppmärksamhet hos någon. Bara min tanke, men det kanske är så.

Exekutiva åtgärder
42 § Efter inledandebeslutet får utmätning för fordringar som uppkommit dessförinnan inte ske innan frågan om skuldsanering är avgjord genom ett beslut som har fått laga kraft. Om utmätning ändå sker, är åtgärden utan verkan.

Första stycket gäller inte fordringar som enligt 31 § inte omfattas av skuldsaneringen. Det gäller inte heller om, efter överklagande, rätten på begäran av en borgenär bestämmer att utmätning får ske.

Denna paragraf tillämpas även i fråga om ett beslut om betalningssäkring och verkställighet av ett sådant beslut.

Förra året hade ingen av mina borgenärer lämnat in några uppgifter om ränta, i år över 10000kr. Mycket märkligt. o_O

Förra året hade ingen av mina borgenärer lämnat in några uppgifter om ränta, i år över 10000kr. Mycket märkligt. o_O

Mycket märkligt för här har de lämnats in ränteuppgifter varje år. Dock absolut inte från alla borgenärer (långt därifrån), men likväl får ja oxå mucho pengar tillbaks... :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp