- Meddelanden
- 46
- Mottagna reaktioner
- 21
- Poäng
- 92
Hur vet man att beslutet vunnit laga kraft?
Är det bara att det gått 3veckor och man hör inget?
Är det bara att det gått 3veckor och man hör inget?
Hur lång är handläggningstiden efter att man blivit uppringd av handläggare på KF för att stämma av uppgifter ?
Oj Så snabbt.För mig har det varit allt från 1 dag till 1 vecka. Första gången jag sökte togs beslut samma dag, andra gången efter 2 dagar och tredje gången beslut efter 1 vecka.
Inget brev vid laga kraft och bara i Poit vid beslutet.Det läggs ut i POIT på samma sätt som när man fick inledande samt brev hem om jag inte missminner mig.
Jag trodde det gällde om beslutet men läste bättre nu. Tog bort mitt felaktiga inlägg.Inget brev vida laga kraft och bara i Poit vid beslutet.
För mig har det varit allt från 1 dag till 1 vecka. Första gången jag sökte togs beslut samma dag, andra gången efter 2 dagar och tredje gången beslut efter 1 vecka.
Avslag x 3?
Oj Så snabbt.
Hur länge innan saneringen kommer igång då?
Japp...jobbar man inte heltid så tycker dom inte man gjort tillräckligt för att betala sina skulder. Trots att man försökt och höll på att bli utbränd på köpet. Har man jobbat 70% sista 20 åren så har man ju inte heltid bakom sig heller för att kunna få stämpla upp tex. Sista gången hjälpte det inte ens att ha varit inskriven på arbetsförmedlingen och aktivt sökt extra jobba nästan ett år. Var ändå inte tillräckligt enligt handläggaren. Så nu är det utbildning som gäller för att förhoppningsvis få ett fast heltidsjobb i framtiden.