Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som fått förslag på betalplan att godkänna, ringde handläggaren innan och informerade om att förslag kommer skickas eller kom den bara på posten?

Ni som fått förslag på betalplan att godkänna, ringde handläggaren innan och informerade om att förslag kommer skickas eller kom den bara på posten?

Min kom i posten. Inget samtal eller mail från handläggaren innan.

Jag har fått en betalningsplan skickad till mig för nästan 2 månader sen. Ska börja betala i Juli eftersom jag är mammaledig just nu. Jag har ringt handläggaren och godkänt förslaget. Nu har jag inte hört något mer. Betyder det att den är beviljad? Jag fick precis reda på att jag får tillbaka 19.500kr på skatten. Är det något jag kommer få behålla?

Hej alla. En tanke. Är det någon som råkat ut för överklagan efter beslut om skuldsanering?. Tänkte när beslutet är taget så har ju alla borgenärer fått yttra sig.

Men jag läste någonstans att det går att överklaga till det vunnit laga kraft efter 3 veckor.

Jag har råkat ut för det, skuldsanering hade inte vunnit laga kraft, samtidigt som jag efter släpade med 1 o halv månads betalning ( pga konto rensning) har polisanmält men senare inte samma dag, KF viste om det hela redan från start. Fick överklaga till tingsrätten och för 2 dg sen fick avslag med hänvisning att söka på nytt skuldsanering. Jag försöker samla nu alla skulder på nytt, dem har ökat pga deras ränta. Inga nya lån har jag tagit dem är samma som från första början. Endast 3 st utslag hos kf hoppas det löser sig till det bästa både för mig o alla ❤️

Har du skuldsanering så får du behålla återbäringen
Jo det vet jag men kan Kronofogden i ett framtida skede gå in och se ens sparpengar och av någon anledning ta dessa trots pågående skuldsanering med betalningsplan. Tänkte spara skatteåterbäringen på sparkontot med en del till slantar. Bara rädd att om man spar för mycket kommer kf ta dem?

Jo det vet jag men kan Kronofogden i ett framtida skede gå in och se ens sparpengar och av någon anledning ta dessa trots pågående skuldsanering med betalningsplan. Tänkte spara skatteåterbäringen på sparkontot med en del till slantar. Bara rädd att om man spar för mycket kommer kf ta dem?
Om du har godkänd skuldsanering så nej, KFM kommer inte att ta pengar från dina konton.
Om det finns ett tak på hur mycket du får ha kan kanske @Lasseman svara på.

Om du har godkänd skuldsanering så nej, KFM kommer inte att ta pengar från dina konton.
Om det finns ett tak på hur mycket du får ha kan kanske @Lasseman svara på.

Har man skuldsanering och inga nya skulder kollsr inte kfm något alls oavsett hur många miljarder man har på kontot

Hej!

Kan man köpa en bostadsrätt på kanske 2-2,5 miljoner kronor medan man har skuldsanering? Tanken är att jag ska stå på 10%, det är pga regler som de flesta BRF har för att godkänna bosättningen (permanent) och resterande dvs 90% ska stå på mina föräldrar.

Är risken överhängande att man åker på utmätning vilket skulle innebära att bostadsrätten kommer att tvångsäljas, sannolikt med en förlust.
Jag är ensamstående och har två barn i yngre skolålder.

Har man skuldsanering och inga nya skulder kollsr inte kfm något alls oavsett hur många miljarder man har på kontot

Med all välmening. Kfm kollar kanske inte, men finns det i något omtalat i någon lagtext? Kan borgenärerna undersöka och ifrågasätta?. Jag vet inte svaret, men tycker det låter konstigt ifall man har en godkänd skuldsanering och helt plötsligt kan spara stora summor pengar. Trots kanske lång löneutmätnig etc. Absolut, en normal skatteåterbäring och lite sparande kanske. Men några större summor tror jag hade väckt uppmärksamhet hos någon. Bara min tanke, men det kanske är så.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp