Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ändå lite konstigt även om jag givetvis förstår syftet fullt ut. Men tänk er ur ett samhällsperspektiv.

Det vore väl bättre om då en person så snart som möjligt kan få skuldsanering, även om man har CSN än att man behöver vänta 5 år - konsumera mindre - mindre pengar till företag och staten - för att sedan 5 år senare ändå söka sanering men nu med 1.000.000 kronor mer i skulder och mer jobb både för KFM och dylikt?

Om en person har 20 miljoner i skulder (nu har inte min sambo det men exemlevis) och personen är skuldsatt för livet då ska man fan ha skuldsanering oavsett om man jobbar eller inte. Kan man tycka.
Men borgenärerna får ju inte en krona då. Är det rimligt?

Fick han skuldsanering en andra gång eller hade han eldat upp något 2 gånger?

https://www4.skatteverket.se/download/18.88db137166a8c5861b3728/1541506388313/NJA 2017 s. 741.pdf

Läste lite snabbt , tydligen gällde det grov mordbrand samt våld mot tjänsteman.

Finns flera exempel på sidan nedan, hade jag blivit nekad skuldsanering pga liknande brott som dessa hade jag överklagat direkt och hänvisat till domar från Hovrätten , då hovrätt står över KF.

https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2019.8/322268.html

https://www4.skatteverket.se/download/18.88db137166a8c5861b3728/1541506388313/NJA 2017 s. 741.pdf

Läste lite snabbt , tydligen gällde det grov mordbrand samt våld mot tjänsteman.

Finns flera exempel på sidan nedan, hade jag blivit nekad skuldsanering pga liknande brott som dessa hade jag överklagat direkt och hänvisat till domar från Hovrätten , då hovrätt står över KF.

https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2019.8/322268.html

haha, jag trodde det var en ny dom, då var det inget :)

Alltså
"En gäldenär med skulder om drygt 1 miljon kronor vägrades skuldsanering eftersom skulderna avsåg flera utlandsresor, dyrbara möbler, kläder etc. Denna konsumtion överskred vida familjens ekonomiska resurser. Gäldenären hade inte heller använt en lotterivinst om 730 000 kronor för att betala av på skulderna"

Fruktansvärt kränkande. HUR skulle dom kunna veta att dom kunde betala av skulderna med de pengarna? Gud. (obs sarkasm så ingen blir hysterisk..)

Vilken underbar början på 2020!
Jag blev beviljad skuldsanering och jag är så jäkla glad samtidigt som samvetet är dåligt mot mina borgenärer. ALDRIG mer att jag kommer hamna i denna situation igen,jag har lärt min läxa.
Håller tummarna för er som är i starten i skuldsaneringen,det finns hopp

Vilken underbar början på 2020!
Jag blev beviljad skuldsanering och jag är så jäkla glad samtidigt som samvetet är dåligt mot mina borgenärer. ALDRIG mer att jag kommer hamna i denna situation igen,jag har lärt min läxa.
Håller tummarna för er som är i starten i skuldsaneringen,det finns hopp

Härligt och grattis! kan du inte berätta lite hur dina skulder uppkom och hur länge du haft skulderna? Är själv i skiten och ska väll så småningom söka skuldsanering.

Grattis!!!!
Hur mycket skulder hade du?

Satt och räknade och kom fram till att jag till dags datum har betalt in 128.996kr på min skuldsanering. Det känns så jäkla ljuvligt... Känslan att ha fått denna ”once in a lifetime” möjlighet - att få göra om...att få göra rätt, är helt galet obeskrivlig. :)
Resan är inte enkel, men ska så heller inte vara. Det ska kännas och märkas att man har skuldsanering, men vad gör det när utfallet istället skulle ha varit att tvingas leva med löneutmätning i oerhört många år framöver...utan att kunna se ljuset, utan någon som helst lättnad...
Jag är så innerligt tacksam över denna möjlighet jag har fått...
Hoppas Ni andra med skuldsanering tänker på samma sätt, för det kunde sannerligen varit tusen gånger värre...

Happy Friday folks ! ❤️

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp