Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Överlåter man ngt med värde har man gjort drt besvärligt. Aktier i fåmansbolag går utmäta men är sällsynt, men går säkert sälja via riktade anbud.. aldrig gjort något liknande själv.

Känns som det måste vara svårt att hitta en köpare. Vem skulle liksom köpa in sig i kalles konsultbyrå där han jobbar själv. :)

Vet du om KF kan likvidera ett bolag utan inneha ordeförandeposten?

Tack för era svar, alltif skönt att höra andras åsikter och så. Väl medveten om att det inte är en enkel situation för mig. Men om det går som en försäljning och jag får in pengar som betalar av skulder så borde det väl inte bli en nackdel?

Ja, så kan det väl vara. Är väl bäst hen pratar med en jurist kring detta.

Ja, eller någon som är insatt i området, vilket inte många jurister är, är väl inte supermycket pengar att hämta för dom i området..

Tack för era svar, alltif skönt att höra andras åsikter och så. Väl medveten om att det inte är en enkel situation för mig. Men om det går som en försäljning och jag får in pengar som betalar av skulder så borde det väl inte bli en nackdel?

Nej säljs dom till rimligt pris borde det vara lungt

Känns som det måste vara svårt att hitta en köpare. Vem skulle liksom köpa in sig i kalles konsultbyrå där han jobbar själv. :)

Vet du om KF kan likvidera ett bolag utan inneha ordeförandeposten?

Aldrig hört om, varför skulle kf göra det?
Finns konstiga regler man sällan sneglar på, så omöjligt är det inte

Tänkte just föreslå det. Sälj dem, betala av någon kredit. Behövs pengarna igen, så plocka ut dem igen. Går nog att motivera i en skuldsaneringsansökan om man inte redogör exakt så.

Aldrig hört om, varför skulle kf göra det?
Finns konstiga regler man sällan sneglar på, så omöjligt är det inte

Ja men om man leker med tanken att detta bolag är kalles konsultbyrå en anställd. Dessa 50% är 0 värt för en annan person så skulle ju aldrig finnas en köpare.

Tänkte om KF med 50% andel ha befogenhet att kräva likvidation för att få pengar för aktierna.

Vore ju otroligt extremt dock men

Gokväll
Har en fundering på skatteåterbäringen första gången efter saneringen har börjat. Får vi några räntepengar tillbaka?

Gokväll
Har en fundering på skatteåterbäringen första gången efter saneringen har börjat. Får vi några räntepengar tillbaka?

Om du har betalt in räntor under 2019 eller haft löneutmätning som oftast placerats mot just räntan, så bör Du få tillbaks, men resterande år på skuldsaneringen, så lär det inte bli några pengar tillbaks...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp