- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
Du är toppenhåller med Ny2018 vilken inspiration du är såna som du behövs här man blir peppad
❤️
Tusen tack för dom fina orden!

Du är toppenhåller med Ny2018 vilken inspiration du är såna som du behövs här man blir peppad
❤️

Jag gör en budget varje månad så jag vet vilka kostnader jag har. Jag lagar i princip all mat hemma så jag alltid har matlådor och aldrig behöver köpa lunch/middag på affären när jag jobbar. (Kollar alla erbjudanden och handlar smart). Har iofs knappt handlat kläder det senaste året och försöker hitta alternativ på second hand. Har gått ur svenska kyrkan. Löneförhöjningen jag fick på 480kr efter skatt i år har jag sparat rakt av sen jag fick den istället för att utöka mina utgifter. Har inget bredband hemma, utan använder telefonen. Handlar mest med kontanter för att ha bättre koll samt lägger undan mynten jag får i växel. Går pantonader och samlar upp burkar andra slänger som i princip är gratispengar skattefritt. Tänker alltid att ingen krona är för liten att lägga undan för på sikt blir det stora belopp. Har sparat skatten och alla pengar som blir över när man har betalningsfria månader, vilket bara det blir ganska mycket. Sen har jag bestämt mig för att lägga om mitt liv och skapa en trygg grund för framtiden så därmed har jag mer eller mindre varit stenhård och planerat alla mina pengar jag får in varje månad och sen stått fast vid det, det är klart att det innebär uppoffringar men slutmålet är viktigare än att leva för stunden.
Tack för att du orkade svara utförligt och vilken förebild!

Vad jag läst här inne så är avslag pga studier vanligt då man ej kan beräkna på CSN.En fråga.
Min sambo ska plugga i 4 år nu. Pluggat 5 månader.
Hennes skulder är höga, 1.000.000 +.... Utöver det så är räntan grotesk så skulden växer ganska mycket varje månad. Skulderna är redan nu typ 2 år gamla.
Är det bättre att hon ansöker om skuldsanering nu eller är det bättre att vänta tills hon pluggat klart och börjar jobba?
Noterbart är att hon inte betalar en krona till KFM nu eftersom att hon har CSN...
Också läst det.Vad jag läst här inne så är avslag pga studier vanligt då man ej kan beräkna på CSN.
Det räknas ju inte som inkomst utan lån. Skulle nog anses som väldigt störande att bevilja en skuldsanering under pågående ytterligare skuldsättning och med noll i betalning.Också läst det.
Räknas ej som inkomst då det är ett lån.
Och CSN kan man bli av med.
När jag pluggade var man tvungen att klara alla kurser inom en viss tid.
Låg som en spärr för att komma vidare dom som inte gjorde det kunde gå miste om CSN vad jag kommer ihåg och få svårt att klara utbildningen därför räknas nog inte CSN som en trygg inkomst.
Precis skrev det räknas som lånDet räknas ju inte som inkomst utan lån. Skulle nog anses som väldigt störande att bevilja en skuldsanering under pågående ytterligare skuldsättning och med noll i betalning.