Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ändå lite konstigt även om jag givetvis förstår syftet fullt ut. Men tänk er ur ett samhällsperspektiv.

Det vore väl bättre om då en person så snart som möjligt kan få skuldsanering, även om man har CSN än att man behöver vänta 5 år - konsumera mindre - mindre pengar till företag och staten - för att sedan 5 år senare ändå söka sanering men nu med 1.000.000 kronor mer i skulder och mer jobb både för KFM och dylikt?

Om en person har 20 miljoner i skulder (nu har inte min sambo det men exemlevis) och personen är skuldsatt för livet då ska man fan ha skuldsanering oavsett om man jobbar eller inte. Kan man tycka.
Och det gäller givetvis också om man dragit på sig 20 mille i skadestånd för en massa brott då antar jag?

Och det gäller givetvis också om man dragit på sig 20 mille i skadestånd för en massa brott då antar jag?

Om det hade gällt för skadestånd eller annat som går under moment rättsväsende så hade jag skrivit det.

Det ter sig ganska uppenbart att mitt inlägg inte gällde det, min poäng är att om du kommer "bli godkänd" för skuldsanering när du väl börjar jobba så är det utifrån statligt,samhällsekonomiskt och privat plan bra mycket mer fördelaktigt att ha det "avklarat" så snart som möjligt.

Men med tanke på att en person som dragit på sig skadestånd i 20-miljoner kronors klassen inte kommer att få skuldsanering oavsett om han studerar,jobbar eller är arbetslös så har åtminstone jag väldigt svårt att se sambandet.

Om det hade gällt för skadestånd eller annat som går under moment rättsväsende så hade jag skrivit det.

Det ter sig ganska uppenbart att mitt inlägg inte gällde det, min poäng är att om du kommer "bli godkänd" för skuldsanering när du väl börjar jobba så är det utifrån statligt,samhällsekonomiskt och privat plan bra mycket mer fördelaktigt att ha det "avklarat" så snart som möjligt.

Men med tanke på att en person som dragit på sig skadestånd i 20-miljoner kronors klassen inte kommer att få skuldsanering oavsett om han studerar,jobbar eller är arbetslös så har åtminstone jag väldigt svårt att se sambandet.

Jag missade det uppenbara undantaget i så fall, du skrev mer som att alla skulle beviljas om man hade 20 miljoner i skulder.

Om jag förstått dina tidigare inlägg tidigare så är det svårt, för att inte säga omöjligt att beviljas skuldsanering (?) om man har skadestånd för brott?
Tänker "vanliga" fall där det uppenbart är en så otroligt hög summa att inget är ett alterantiv förutom sanering.

Om jag förstått dina tidigare inlägg tidigare så är det svårt, för att inte säga omöjligt att beviljas skuldsanering (?) om man har skadestånd för brott?
Tänker "vanliga" fall där det uppenbart är en så otroligt hög summa att inget är ett alterantiv förutom sanering.

Det är försvårande, särskilt om det är ekonomisk brottslighet bakom det hela.
Det är svårt att vara så kategorisk och hänvisa till "vanliga fall" när det i princip inte finns 2 lika.

Har 3 fall där jag tror att skuldsaneringen kommer eller redan har avslagits trots stt skulder är "vanliga"

1: skulder på 1-1.5 m, löneutmätningsutrymme på ca 10000.
2. Ett par pensionärer med skulder på tillsammans nästan 2 mille, Löneutmätning 2-3000 totalt.
3. Skulder på 500k, ingen inkomst, således ingen löneutmätning.

Samtliga helt vanliga skulder, random banklån från diverse banker med lendo som hjälpt till, skulderna är inte nya.
Men, det finns andra omständigheter som skulle göra det stötande att låta dom få skuldsanering.

Jag har blivit dömd för brott och hade skadestånd på 400 000 som ingick i min skuldsanering.

Hade sammanlagt över 800 000 i skulder, 400 avsåg skadestånd.

Iofs var det 4 år sedan jag dömdes och andra skulder var över 10 år gamla om det nu spelar någon roll.

Skulle det vara ovanligt menar ni?

Senast ändrad:
Jag har blivit dömd för brott och hade skadestånd på 400 000 som ingick i min skuldsanering.

Hade sammanlagt över 800 000 i skulder, 400 avsåg skadestånd.

Iofs var det 4 år sedan jag dömdes och andra skulder var över 10 år gamla om det nu spelar någon roll.

Skulle det vara ovanligt menar ni?

Exakt statistik finns nog inte men det är rätt försvårande.

Exakt statistik finns nog inte men det är rätt försvårande.

Förstår det, och det är så det egentligen bör vara. Läste dock precis en dom från Hovrätten där dom bevilja skuldsanering för en man som blev dömd för mordbrand , inte en utan 2 gånger.

Tydligen skall man inte bestraffas 2 gånger..

Det blir nog mer likformigt inom ganska kort då man får mer tydliga ramar att besluta efter, som så många här efterfrågat.

Förstår det, och det är så det egentligen bör vara. Läste dock precis en dom från Hovrätten där dom bevilja skuldsanering för en man som blev dömd för mordbrand , inte en utan 2 gånger.

Tydligen skall man inte bestraffas 2 gånger..

Fick han skuldsanering en andra gång eller hade han eldat upp något 2 gånger?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp