Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Exakt så! Men jag som har gamla skuldsaneringen får inte betalningsfria månader. Har en buffert på 1200 kr/ mån, men som sagt, bilen kostar hela tiden. Fick också köra en till skroten nyligen. Eller, bogsera. Har nog som mest lyckats ha 3 mån buffert på sparkontot innan något oförutsett dykt upp. Akut tandvärk, vattenpumpshaveri, bilhaveri, extra slamtömning, extremhög elräkning, migrän (ger en karensdag och kan ej jobba när den slår till), den enda vinterjackans dragkedja går sönder, mm.
Önskade det fanns något man kunde tjäna lite extra på. Jobbade i och för sig över en helg när det krisade på jobbet vilket gav en del sköna tusenlappar (som gick till att införskaffa ny bil).
Ni som går enligt gamla skuldsaneringen har det mångt mkt tuffare!:oops: Bilen är en så stor kostnad, speciellt då vi med lite äldre bilar blir bestraffande hela tiden. Man kunde önska att skusanlagen tog lite mer hänsyn till alla skattehöjningar som dom hittar på, snart höjs även trängselskatten här i Sthlm. Bor på landsbygden men jobbar i Sthlm. Tänderna och vanliga saker man behöver blir SÅ eftersatta då allt går till bilen!:( Men vi får kämpa på, efter ett slutdatum kan vi leva som vanliga människor gör. Konstig känsla ❤️

Ni som går enligt gamla skuldsaneringen har det mångt mkt tuffare!:oops: Bilen är en så stor kostnad, speciellt då vi med lite äldre bilar blir bestraffande hela tiden. Man kunde önska att skusanlagen tog lite mer hänsyn till alla skattehöjningar som dom hittar på, snart höjs även trängselskatten här i Sthlm. Bor på landsbygden men jobbar i Sthlm. Tänderna och vanliga saker man behöver blir SÅ eftersatta då allt går till bilen!:( Men vi får kämpa på, efter ett slutdatum kan vi leva som vanliga människor gör. Konstig känsla ❤️
Ja, nedräkningen pågår ju hela tiden. Har nu 21 inbetalningar kvar. Har snart gjort 40 av 60! Vet inte vad man ska hitta på då att fokusera på när man inte längre måste planera budgeten hela tiden.

Jag ville också bara att mitt namn skulle försvinna från POIT, var rädd att folk skulle se mitt namn där. I övrigt bara lycklig. Satt och läste beslutet om och om igen, för att fatta att mitt ekonomiska misslyckande hade ett slutdatum plötsligt. Konstig känsla. Kände sån otrolig tacksamhet att ha fått en andra chans.
Dock. Känslan kommer ofta över mig, känner mig fortfarande ”jagad”. Samma känsla som jag hade när jag var hos KF och hade utmätning. Går ofta in på mina konton för att kolla att pengarna finns kvar. Samma rädsla som när jag var hos KF, att dom helt plötsligt skulle vara borta pga ”scanning” av mina konton och att de skulle ta ett mina pengar. Alltså jag hade inga överskott, men ändå rädd att de skulle ta mina pengar som fanns kvar efter att räkningarna var betalda. Vet att dom inte gör så, men var ändå rädd för det. Jag tror att jag bearbetade mina känslor av misslyckande och hur värdelös jag var som människa när jag hade löneutmätning.
Men jag förstår att dina tankar snurrar, det är svårt att ta in, att skiten har ett slut. Jag tror att snart kommer dina jobbiga känslor att vara borta, och du kommer att känna endast glädje. Tänk vilken förmån och chans vi har fått, som kan börja planera för ett liv, fria från äckliga skulder ❤️ Jag kommer ALDRIG mer att ta ett lån, enda undantaget är isf bostadslån. Jag vill ha ett hus jag, här på landet, med närhet till min häst som jag ska köpa när allt är över ❤️

WOW - mäktiga ord !! Exakt det Du skriver - är exakt det jag känner !!

Jag är så galet tacksam, men oxå så galet slut i både kropp & själ! Detta året (för helsicket som började förra sommaren med inkasso kraven som krampade brevlådan) har nog omedvetet tagit på mig hårdare än vad jag själv förstått...

Idag är jag lealös, men har varit ute i stallet och ridit. Bara Du @Loppan förstår vad det genererar för oss hästlovers...för vårt välbefinnande. Som MUMMA !

Nu sitter ja här ensam, dottern bor ju inte hemma längre & vovven är hos ex:et. Skulle egentligen tagit ett glas vin i vänners goda lag, men ja måste bearbeta de senaste dagens upplevelser i min ensamhet. Sortera alla tankar - så ikväll njuter av ett glas vin tillsammans med mina tankar... I all enkelhet !!

Jag har sedan några år följande ord intatuerade på min handled:
”One Life - One Chance”

Aldrig förr har orden haft större innerbörd än HÄR IDAG !!

Cheers sweethearts ❤️

WOW - mäktiga ord !! Exakt det Du skriver - är exakt det jag känner !!

Jag är så galet tacksam, men oxå så galet slut i både kropp & själ! Detta året (för helsicket som började förra sommaren med inkasso kraven som krampade brevlådan) har nog omedvetet tagit på mig hårdare än vad jag själv förstått...

Idag är jag lealös, men har varit ute i stallet och ridit. Bara Du @Loppan förstår vad det genererar för oss hästlovers...för vårt välbefinnande. Som MUMMA !

Nu sitter ja här ensam, dottern bor ju inte hemma längre & vovven är hos ex:et. Skulle egentligen tagit ett glas vin i vänners goda lag, men ja måste bearbeta de senaste dagens upplevelser i min ensamhet. Sortera alla tankar - så ikväll njuter av ett glas vin tillsammans med mina tankar... I all enkelhet !!

Jag har sedan några år följande ord intatuerade på min handled:
”One Life - One Chance”

Aldrig förr har orden haft större innerbörd än HÄR IDAG !!

Cheers sweethearts ❤️
Äälskar hästar! Var tyvärr nästan en hel livstid sedan jag hade en och typ 15 år sedan jag red. Drömmer om en liten gård med ett litet stall där man kan ha häst, men inser ju att när det väl skulle kunna ske är man ju lite för gammal.

Skillnaden är ju egentligen bara de 2 betalningsfria månaderna och att man i gamla var tvungen att göra betalningarna själv till alla som skulle ha pengar, resten är det ingen skillnad på

Skillnaden är ju egentligen bara de 2 betalningsfria månaderna och att man i gamla var tvungen att göra betalningarna själv till alla som skulle ha pengar, resten är det ingen skillnad på

Bara? Jag skulle nog kalla det för en JÄKLIGT STOR SKILLNAD !

Och 5 år, ingen möjlighet till kortare tid. Jämför man mot någon som fått 3 år tex blir det dubbelt så många månader med betalning.
Det är ganska tidskrävande att kontrollera att varje liten inbetalning går med rätt summa till rätt konto. Första året var värst med väldigt många småsummor till väldigt många borgenärer. Nu har jag typ 20 olika belopp till 20 olika borgenärer/ månad. Men jag får inbetalningskort varje månad på cirka hälften. Övriga har skickat ut ett brev med uppgift om till vilket bankgiro och vilket ocr-nummer. Beloppet får jag checka i betalplanen. Måste också ha koll på när de säljer fordran och jag ska betala till något annat bolag.

Men skulle inte låneinstitutet kunna göra så - bara skjuta fram förfallodag på lånen, för att på så sätt få ut sina pengar även efter en skuldsanering är igång? Tänker då på dom som inte har inkommit med ens fordringar vid inledandet...
Detta scenariot skrämmer skiten ur mig - ursäkta uttrycket !! :(
Ja verkligen! Har dom inte kommit med invändningar inom rimlig tid får dom faktiskt skylla sig själva.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp