Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det kan dom ju kolla upp på efterhand via PoIt eller tänker jag helt galet nu?!
Det finns ju nog en del oseriösa aktörer på marknaden som eventuellt kan tänkas göra det mesta för att få sina fordringar återbetalda...
Myyyy god ! Tänk om ja likväl har missat en fordringsägare som legat lågt under det senaste året... :(
Målar ja ”fan på väggen” nu...
Om man inte tagit nya lån vid inledande så ingår alla det är väl efter saneringen kommit igång som det inte gäller och man får betala.
Har faktiskt läst på en del och alla skulder tagna innan saneringen ingår.
Så även om du missat nån så är det inte ditt fel dom har haft tid o kolla upp det.
Tror du har bra koll Kimsan ❤️

Och 5 år, ingen möjlighet till kortare tid. Jämför man mot någon som fått 3 år tex blir det dubbelt så många månader med betalning.
Det är ganska tidskrävande att kontrollera att varje liten inbetalning går med rätt summa till rätt konto. Första året var värst med väldigt många småsummor till väldigt många borgenärer. Nu har jag typ 20 olika belopp till 20 olika borgenärer/ månad. Men jag får inbetalningskort varje månad på cirka hälften. Övriga har skickat ut ett brev med uppgift om till vilket bankgiro och vilket ocr-nummer. Beloppet får jag checka i betalplanen. Måste också ha koll på när de säljer fordran och jag ska betala till något annat bolag.

För mig övermäktigt att ens ”ta in”, men om ja förstått de rätt, så om Du ansöker om en omprövning & det får genomslag, så hade Du sluppit betala till alla dessa olika borgenärer & enkom betala till KF...eller?!

WOW - mäktiga ord !! Exakt det Du skriver - är exakt det jag känner !!

Jag är så galet tacksam, men oxå så galet slut i både kropp & själ! Detta året (för helsicket som började förra sommaren med inkasso kraven som krampade brevlådan) har nog omedvetet tagit på mig hårdare än vad jag själv förstått...

Idag är jag lealös, men har varit ute i stallet och ridit. Bara Du @Loppan förstår vad det genererar för oss hästlovers...för vårt välbefinnande. Som MUMMA !

Nu sitter ja här ensam, dottern bor ju inte hemma längre & vovven är hos ex:et. Skulle egentligen tagit ett glas vin i vänners goda lag, men ja måste bearbeta de senaste dagens upplevelser i min ensamhet. Sortera alla tankar - så ikväll njuter av ett glas vin tillsammans med mina tankar... I all enkelhet !!

Jag har sedan några år följande ord intatuerade på min handled:
”One Life - One Chance”

Aldrig förr har orden haft större innerbörd än HÄR IDAG !!

Cheers sweethearts ❤️
❤️❤️

Om man inte tagit nya lån vid inledande så ingår alla det är väl efter saneringen kommit igång som det inte gäller och man får betala.
Så även om du missat nån så är det inte ditt fel dom har haft tid o kolla upp det.

Tack bästa Syrran... jo, jag lusläser allt - försöker ha kontroll - på gott & ont för ja e likadan i allt ja befattar mig med.

Hjärnan spinner i 190.........

Har sett ett beslutskopia om upphävande som sagt motsatsen, tror det ligger i någon domstol och handläggs nu för att se om det var rätt eller fel att upphäva på den grunden. Eller, det kanske till och med var en dom? Det lär väl hur som helst överklagas hela vägen, personen vill nog inte alls bli av med skuldsaneringen för att en skuld inte varit med.
Jag trodde inte det var möjligt, men det var det tydligen.

Har sett ett beslutskopia om upphävande som sagt motsatsen, tror det ligger i någon domstol och handläggs nu för att se om det var rätt eller fel att upphäva på den grunden. Eller, det kanske till och med var en dom? Det lär väl hur som helst överklagas hela vägen, personen vill nog inte alls bli av med skuldsaneringen för att en skuld inte varit med.
Jag trodde inte det var möjligt, men det var det tydligen.

Så i mitt fall så skulle eventuellt skuldsaneringen kunna upphävas?... Skulden är på 5000 och har skulder på över en miljon...

Framtiden...betalar 0 i månaden ska göra det i 3 år. Om 1 år får min fru förmodligen jobb. Ska man ansöka om omprövning direkt då?!?!? Min fru är ju inte så glad över allt skit jag gjort. Kollas hon upp årligen och om dem ser hennes inkomst så kan min sanering förlängas osv??

Så i mitt fall så skulle eventuellt skuldsaneringen kunna upphävas?... Skulden är på 5000 och har skulder på över en miljon...
Det låter ju orimligt, men det beror ju på alla omständigheter. Tog du skulden för att medvetet inte betala tex.

Ingen aning, kommer inte ihåg något om beloppen där.

Framtiden...betalar 0 i månaden ska göra det i 3 år. Om 1 år får min fru förmodligen jobb. Ska man ansöka om omprövning direkt då?!?!? Min fru är ju inte så glad över allt skit jag gjort. Kollas hon upp årligen och om dem ser hennes inkomst så kan min sanering förlängas osv??

Det är tanken att du ska göra det direkt då ja.
Dom kan kolla ja, det är offentligt register.
Om omprövningen kommer från borgenär kan det förlängas.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp