Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har ju numera bara ett barn kvar hemma, de stora har ju flyttat ut och försörjer sig själva. Men min yngsta av de stora fick ju leva med utmätning under tonårstiden och han körde ju med att han inte behövde något och att han inte behövde följa med på klassresor och klarade sig med gamla kläder osv. Det var jobbigt det med för jag vet ju att han sa så för att han visste att vi inte hade pengar.
Lillen som bor hemma nu är än så länge nöjd med en ICA basic glass då och då. Och lite TV och datortid ibland. Lyckligtvis har de inte börjat med märkeskläder och dyra aktiviteter än. Det jobbiga är ju att hela ansvaret ska ligga hos mig och behöva säga nej till maken hela tiden för han verkar inte fatta att pengarna inte räcker till snus, öl, chips, kakor och okynneskörning med bilen. Jag får portionera ut veckopeng åt honom så att pengarna ska räcka till mat och bensin när jag är på jobbet.
Som far blir jag förbannad när jag ser vad du skriver. Hur kan han välja sina egna behov före barnens välmående?!? Finns det ingen du kan be prata med honom?

I hear ya :-( Har två år kvar (20 betalningar) men måste säga, det känns lättare när man räknar i betalningar och inte i år! 20 är ju inte så många :-D
Som Kimsan säger, jag är riktigt blessed som har fått skuldsanering enligt nya lagen och bara tre år dessutom (dock kontrollerad två år till på det, "bara" betalningsfri....), men det är ett jäkla bajs ändå. Känns som att allt som kan gå fel kommer att göra det. Är jätterädd för att få en stor skuld igen och utmätning så jag inte klarar skuldsaneringen. Eller att man blir sjukskriven och tappar i inkomst. Jag biter på naglarna konstant. Måste nästan gå och prata med nån om det snart tror jag....
Mina barn, eller rättare sagt ett av dem, är väldigt hagalen och går på en skola där MÅNGA har rika föräldrar.. de åker hit och dit och får allt de pekar på. Han förstår inte att han inte kan få och han nöjer sig inte med glass och bad. Och jag känner med honom för jag vet hur det är i den där åldern då man "måste" han en viss tröja osv. Tycker livet är jättesvårt. Inte bara för barnens skull utan för detta att hela tiden vara på sin vakt och rädd, i en utsatt position liksom.
Jag vill ha hela min lön! Och ta hand om den själv! Ghaaaaa.

Min pojk på 8 år tjatar om mobiltelefon, jätte jobbigt. Visserligen så tycker vi han är för liten för mobiltelefon, men det är en annan tid nu och 2/3 av hans klass springer runt med telefoner när skolan slutar.

Jag är van att inte ha en krona på fickan och är mycket ute i skogen med barnen (nästan gratis) så jag har som intention spara hela buffertbeloppet just in case.

Som far blir jag förbannad när jag ser vad du skriver. Hur kan han välja sina egna behov före barnens välmående?!? Finns det ingen du kan be prata med honom?

Det är väl kanske inte sonens välmående som blir lidande, utan det är mina behov som kommer sist. Han kan helt enkelt inte handskas med pengar, och har svårt att hålla dig till sanningen, vilket väl egentligen är grundorsaken till att jag sitter där jag sitter.

Det är väl kanske inte sonens välmående som blir lidande, utan det är mina behov som kommer sist. Han kan helt enkelt inte handskas med pengar, och har svårt att hålla dig till sanningen, vilket väl egentligen är grundorsaken till att jag sitter där jag sitter.

Förlåt att jag frågar, men menar Du att Du har en partner som har svårt för att hålla sig till sanningen eller förhoppningsvis läser jag fel och Du menar att lilla sonen har svårt med det?

Vem är anledningen till att du sitter där du sitter menar du?

Vem är anledningen till att du sitter där du sitter menar du?

Självklart är jag själv ansvarig för mina dumma beslut. Jag får skylla mig själv att jag inte tog reda på saker och ting innan jag tog vissa beslut och jag får skylla mig själv att jag försökte lösa situationen genom att låna och att senare låna ännu mer innan jag gav upp och släppte allt. Men jag hade inte hamnat här om min man hade varit ärlig från början.

Självklart är jag själv ansvarig för mina dumma beslut. Jag får skylla mig själv att jag inte tog reda på saker och ting innan jag tog vissa beslut och jag får skylla mig själv att jag försökte lösa situationen genom att låna och att senare låna ännu mer innan jag gav upp och släppte allt. Men jag hade inte hamnat här om min man hade varit ärlig från början.
Ja men då har han ju också del i att det blivit så här och ska ju naturligtvis vara med och ta ansvar hela vägen!

Idag kom brev om utmätning på lön från april lönen:(.

Från att jag släppte allt i januari och har godkänt alla betalningsförelgggande per telefon och även lämnat uppgifter om inkomst och boendekostnad tog det alltså 3 mån.

Jag sa upp mig själv från min provanställning för att ta annat jobb.
KF hade inte denna uppgift vid tid för samtal utan har gjort som någon skrev tidigare i tråden- de har sänt ut förfrågningar till de som stod med i min senaste deklaration.

Otur för mig att jag den 1 april påbörjade en anställning med samma arbetsgivare som jag hade en period om 7 veckor 2018. Suck.

Så kan det gå...:oops:
Hade velat lägga undan lite mer cash.

Idag kom brev om utmätning på lön från april lönen:(.

Från att jag släppte allt i januari och har godkänt alla betalningsförelgggande per telefon och även lämnat uppgifter om inkomst och boendekostnad tog det alltså 3 mån.

Jag sa upp mig själv från min provanställning för att ta annat jobb.
KF hade inte denna uppgift vid tid för samtal utan har gjort som någon skrev tidigare i tråden- de har sänt ut förfrågningar till de som stod med i min senaste deklaration.

Otur för mig att jag den 1 april påbörjade en anställning med samma arbetsgivare som jag hade en period om 7 veckor 2018. Suck.

Så kan det gå...:oops:
Hade velat lägga undan lite mer cash.

Låter ju underligt, släppte i januari och inte ens fått utslag ännu

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp