Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Låter ju underligt, släppte i januari och inte ens fått utslag ännu

Man kan inte jämföra sig med andra i detta sammanhang ! Det beror ju helt på vilka borgenärer man har, hur snabba dom är på att skicka till KF och sen slutligen hur hårt belastat det KF kontor man tillhör är?

Man kan inte jämföra sig med andra i detta sammanhang ! Det beror ju helt på vilka borgenärer man har, hur snabba dom är på att skicka till KF och sen slutligen hur hårt belastat det KF kontor man tillhör är?

Japp, men är dom riktigt snabba så tar det typ 2 månader innan dom skickat till KF. Om man nu tar det förbi Inkasso, behöver man inte.

Idag kom brev om utmätning på lön från april lönen:(.

Från att jag släppte allt i januari och har godkänt alla betalningsförelgggande per telefon och även lämnat uppgifter om inkomst och boendekostnad tog det alltså 3 mån.

Hur lång tid tog det mellan att du lämnade inkomstuppgifter och brev om utmätning?

3 dgr fr lämnad uppgift till KF's beslut. Detta tyder på att de utrett "vid sidan om".
Fick info fr KF att om en ny kund dyker upp så hamnar de i separat fack och utreds snabbare för att om möjligt göra rätt för sig och slippa utmätning.

Det är bara de som begärt verkställighet som får ta del av utmätning. Fint specat i beslutet.
Jag tillhör Växjö på gott och ont:oops:

3 dgr fr lämnad uppgift till KF's beslut. Detta tyder på att de utrett "vid sidan om".
Fick info fr KF att om en ny kund dyker upp så hamnar de i separat fack och utreds snabbare för att om möjligt göra rätt för sig och slippa utmätning.

Det är bara de som begärt verkställighet som får ta del av utmätning. Fint specat i beslutet.
Jag tillhör Växjö på gott och ont:oops:
Som jag skrev så får arbetsgivaren också brev om att inkomma med inkomstuppgifter samtidigt och de var uppenbarligen väldigt snabba med att svara.
Tre dagar, wow det var snabb handläggning. Min första skuld att betala var juli 2018. Redovisade inkomst augusti plus oktober. I slutet av januari i år kom mitt löneutmätningsbeslut men jag hade inledande skuldsanering sedan november 2018 och de hade missat det.

Kan man ringa till tingsrätten och höra om dom kollat min överklagan än eller är det för tidigt? En månad har gått sen jag skicka in det.

Kan man ringa till tingsrätten och höra om dom kollat min överklagan än eller är det för tidigt? En månad har gått sen jag skicka in det.

Vet Du hur det funkar gällande löneutmätningen när Du har överklagat Ditt avslag? Har Din utmätning redan dragit igång igen?!

Vet Du hur det funkar gällande löneutmätningen när Du har överklagat Ditt avslag? Har Din utmätning redan dragit igång igen?!
Löneutmätningen har inte upphört.. Ska den pausas när man överklagat?

Löneutmätningen har inte upphört.. Ska den pausas när man överklagat?

Sorry, ja kom precis på att Du fick det tråkiga/bedrövliga avslaget innan inledande och därför fortlöper nog allt som vanligt... :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp