Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har 24 inbetalningar kvar och vill bara att dessa två år ska rusa förbi i expressfart och jag ska vakna upp och helt plötsligt få rå om hela min lön själv! Åren på existensminimum börjar sätta sina spår. Garderoben är ju lagom upplyftande, bilen kommer krascha inom två månader, och livet består av den ständiga uppgiften att trolla fram mat på bordet och tänderna är trasiga, hälsan har rasat men vikten har ökat. Måste bara klara av att härda ut 2 år till! Och måste hålla mig frisk för ekonomin klarar inte en sjukskrivning.

Har 24 inbetalningar kvar och vill bara att dessa två år ska rusa förbi i expressfart och jag ska vakna upp och helt plötsligt få rå om hela min lön själv! Åren på existensminimum börjar sätta sina spår. Garderoben är ju lagom upplyftande, bilen kommer krascha inom två månader, och livet består av den ständiga uppgiften att trolla fram mat på bordet och tänderna är trasiga, hälsan har rasat men vikten har ökat. Måste bara klara av att härda ut 2 år till! Och måste hålla mig frisk för ekonomin klarar inte en sjukskrivning.
Du klarar det! ❤

Men usch va hemskt det verkar vara men du klarar detta såklart, du har ju fixat några år redan..
Jag har löneutmätning sedan 7 månader tillbaka och lär få ha det livet ut och nästa liv oxå om jag inte skulle bli beviljad skuldsanering framöver ( har inte sökt ännu) jag tycker ändå att jag har det bra med utmätning måste jag säga, trodde det skulle vara mycket mycket sämre.
Det är en rejäl ekonomisk rehabilitering för mej detta med att leva med löneutmätning, jag känner redan att jag fått ett helt annat tänk ekonomiskt men visst ibland sörjer jag över min situation förstås, men måste se framåt och hoppas på en ljus framtid fast
Skuldsaldot hos KF inte ser nå vidare ut :( .. Lycka till med dina sista två år :) sen är du fri..

En liten uppdatering från mig till mina vänner här...till Er alla som så gulligt har ”hejat” på mig (ni vet vem Ni är ❤️):

Jag har knappt varit aktiv här ute de senaste veckorna pga en ENORM arbetsbelastning på jobb, men oxå för att många härliga bemärkelse fester hägrar på helgerna... Ni vet... ja börjar närma mig de 50 åren och många av mina vänner likaså, så här ”slås klackarna i taket mest vareviga helg” :)

Som Ni vet, så har jag inledande skuldsanering sedan en tid. Har knappt ens haft tid att grubbla över vad kontentan blir av den pga ovanstående, men även tack vare min glädje över livet, över att ja faktiskt har de bra !

Min handläggare, som är super rak, superärlig och trevlig, har hela tiden varit försiktigt positiv till om detta skall gå vägen denna första gång eller ej! Jag har därmed rättat mig i detta led.
Jag har respekt för om jag kanske måste vänta en tid pga relativt nytagna lån. I’m fine with that...även då de hade varit en GÅVA att erhålla en skuldsanering, men som sagt, jag köper min handläggares resonemang att ibland måste man bara ”sitta lugnt i båten & invänta den rätta tiden”.
Jag har respekt & förståelse för mina borgenärer - jag skäms över att jag tvingades släppa mina skulder...men nu är det, som det är !
Jag har lärt mig leva med mitt dåliga samvete, för sååå mycket annat genererar GLÄDJE i mitt liv.

Nu har ja ännu inte fått svar på vad kontentan blir av mitt inledande skuldsaneringsbeslut...så inget är bestämt ännu !

(Men) Åker jag tillbaks på löneutmätning, då fixar ja det med... nått år eller två! Får isåfall skicka in en ny ansökan senare, som så många av Er andra har fått göra & sen har de ju gått igenom...

För EN sak är säker...nån bitter ”kärring” vägrar jag bli !!

I JUST HAPPEN TO LOVE LIFE TOO MUCH !!! ❤️

Jag hade missat att du hade inledande skuldsanering, stort grattis! Hoppas dig all lycka med detta. :)

Är det någon som har koll på hur det blir om man blir sjukskriven precis innan ett beslut om skuldsanering ?
Kan detta generera i ett avslag ?
Tacksam för svar då jag sista tiden dippat rejält dels pga den långa processen med skuldsaneringen men även stress på jobbet och dålig återhämtning pga pendling och sena kvällspass.

Jag fick höra av en på kf kundtjänst när jag hade ångest över detta att det utgås alltid från hur det ser ut här och nu. Man får göra omprövning sen. Det blir inget avslag bara för att det är jobbigt för handläggaren att räkna sa hon. Och så har det varit för mig.... Upp och ner i sjukskrivningstid. Inskickad ansökan om sjukpension som skulle ge en helt annat inkomst. Jag har ju inte haft löneutmätning heller så det fanns något sådant att utgå från.

Hoppas att du ändå kan hitta stunder då livet är mer än en nedräkning till slutdatumet. Ta en lång vårpromenad för att skingra tankarna, åk ut till skogen i din skruttiga bil och njut av en kopp kaffe, åk till bibblan och låna en bok om hur du kan laga billig men bra mat.
Bra kämpat, snart är du framme!

Jag har tre år kvar av betalningar i sommar, fyra tills skuldsaneringen är slut. Vi har det helt ok, kanske inte blir någon festlig semesterresa för barnen men de nöjer sig om de får bada och äta glass. Vi är förebilder för den nya miljörörelsen, ingen flygskam här inte ;)

Hoppas att du ändå kan hitta stunder då livet är mer än en nedräkning till slutdatumet. Ta en lång vårpromenad för att skingra tankarna, åk ut till skogen i din skruttiga bil och njut av en kopp kaffe, åk till bibblan och låna en bok om hur du kan laga billig men bra mat.
Bra kämpat, snart är du framme!

Jag har tre år kvar av betalningar i sommar, fyra tills skuldsaneringen är slut. Vi har det helt ok, kanske inte blir någon festlig semesterresa för barnen men de nöjer sig om de får bada och äta glass. Vi är förebilder för den nya miljörörelsen, ingen flygskam här inte ;)

Om inte jag missminner mig, så har Kassakon den "gamla" skuldsaneringen och har därmed inga betalfria månader, som till exempel Du har... Det ställer sina saker på sin absoluta spets... Det måste vara en otrolig "blessing" att veta och erhålla två månader utan betalning varje år...iallafall om man betalar en "bra" summa till KF övriga månader...
...men Du kommer med klockrena råd... "Min" bil är guld värd, för just promenaderna i den lilla skog vi har här nere (Du vet...Bokskogen..vid Torup/Skabersjö) eller en tur ner till stranden i Falsterbo är som LJUV MUSIK för både min kropp och själ... :)

Jag fick höra av en på kf kundtjänst när jag hade ångest över detta att det utgås alltid från hur det ser ut här och nu. Man får göra omprövning sen. Det blir inget avslag bara för att det är jobbigt för handläggaren att räkna sa hon. Och så har det varit för mig.... Upp och ner i sjukskrivningstid. Inskickad ansökan om sjukpension som skulle ge en helt annat inkomst. Jag har ju inte haft löneutmätning heller så det fanns något sådant att utgå från.
Fick svar från min handläggare igår.
Innan beslut är taget så ska man själv klara ut tre månaders sjukskrivning med buffertpengarna. Vilket blir svårt. Längre än tre månader innan beslut innebär en nytt förslag till skuldsanering och då börjar man om igen med att de har tre v på sig att godkänna alt invända osv
Efter beslut ansöker man om omprövning av skuldsanering.

Om inte jag missminner mig, så har Kassakon den "gamla" skuldsaneringen och har därmed inga betalfria månader, som till exempel Du har... Det ställer sina saker på sin absoluta spets... Det måste vara en otrolig "blessing" att veta och erhålla två månader utan betalning varje år...iallafall om man betalar en "bra" summa till KF övriga månader...
...men Du kommer med klockrena råd... "Min" bil är guld värd, för just promenaderna i den lilla skog vi har här nere (Du vet...Bokskogen..vid Torup/Skabersjö) eller en tur ner till stranden i Falsterbo är som LJUV MUSIK för både min kropp och själ... :)

Ah, jag förstår. Ja, det är mycket värt att ha andrum två gånger om året, är tacksam för att de har inför det. Yes, Skåne har så mycket fint att erbjuda alldeles gratis, tacksam även för att jag bor här :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp