Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag som jobbat på boende i måååånga år har sett väldigt många av våra gamla med brev från kfm som ramlar in, tyvärr! En del har inte ens kunnat få ut sin medicin pga sina skulder :-(

Du får ju behålla beloppet till högkostnadsskydd som jag förstått? I det fallet handlar det kanske mer om godman till personen i fråga många gånger.

Du får ju behålla beloppet till högkostnadsskydd som jag förstått? I det fallet handlar det kanske mer om godman till personen i fråga många gånger.
Jo men innan sånt kommer igång så är det inte lätt. Har du dosdisp har du faktura på apoteket och det är ju en slags kredit.

Hur vanligt är det?? Låter otroligt

Kan du försöka att skriva hela ditt svar på ett inlägg i ett enda svar?

Jag tror att pensionsmyndigheten är näst vanligaste inkomstkällan att ha löneutmätning i.

Skål alla mina vänner, #KF4LiFE...

Håller med! Ett jäkla land man bor i där skulder inte minskar trots stora summor varje månad i avdrag så jäkla snedvridet! Så kan man inte leva inte jag i alla fall vägrar detta! Ska få igenom min skuldsanering kanske avslag nu!
När man till och med utmäter den futtiga pensionen har det gått för långt

Men har du en låg pension kan de ju inte utmäta något, du har ju ditt förbehållsbelopp likväl.

Jag som jobbat på boende i måååånga år har sett väldigt många av våra gamla med brev från kfm som ramlar in, tyvärr! En del har inte ens kunnat få ut sin medicin pga sina skulder :-(
Fy så tragiskt

Jag har dessvärre läst flertalet liknande rapporter, så de e ju självklart att man oroar sig för sin egen del. Även då ja mår BRA idag, så oroar ja mig för vad långvarig löneutmätning kommer göra med min hälsa...

Det är just den långvariga stressen som förödande och som kan i slutändan göra att man inte orkar jobba eller leva. Detta i kombination med ekonomiskt utanförskap och svårigheten att överblicka och ha kontroll över sin situation.

Men har du en låg pension kan de ju inte utmäta något, du har ju ditt förbehållsbelopp likväl.

Så är det. Lön eller pension spelar ingen roll du får lika mycket. Förutsatt att inte pension är under förbehållsbeloppet vet inte ens om det är möjligt men säkerligen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp