Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag resonerar likadant, staten och kommunen tjänar på det i längden. Arbetslöshet eller sjukskrivning är ett faktum för man orkar inte dras med löneutmätning år efter år utan att skulden sjunker, man slänger verkligen flera hundra tusen i sjön ...en annan sak om skulden minskat och man en dag blivit skuldfri men med löneutmätning så är det kört. Skuldsanering hade jag helst sluppit men finns inget annat alternativ och visst vi har satt oss duktigt i skiten men människor förändras och att ta tag i problemet och vilja förändras och göra allt för att ta sig ur detta, hårt arbete borde uppmuntras och belönas. Oavsett vad så är vi värda en andra chans, skuldsanering är vår möjlighet till ett bättre liv. ❤️
Håller med! Ett jäkla land man bor i där skulder inte minskar trots stora summor varje månad i avdrag så jäkla snedvridet! Så kan man inte leva inte jag i alla fall vägrar detta! Ska få igenom min skuldsanering kanske avslag nu!
När man till och med utmäter den futtiga pensionen har det gått för långt

Okej
Säkerligen, men urholkade pension systemet så lär det inte finnas något att utmäta men beslut finns säkert om det.

Även de som har pension blir beviljade skuldsanering till hög grad. Och förstår jag, de sista åren man har kvar behöver man inte ha KF hängande över ryggen när de ändå inte kan utmäta något.

Har du jobbat hela ditt liv inte haft privata pensions besparingar är din pension inte utmätbar. Möjligtvis någon hundring. I bästa fall.
men på Lasseman lät det värre men det är klar existensminimum måste man ha rätt till!

Jag resonerar likadant, staten och kommunen tjänar på det i längden. Arbetslöshet eller sjukskrivning är ett faktum för man orkar inte dras med löneutmätning år efter år utan att skulden sjunker, man slänger verkligen flera hundra tusen i sjön ...en annan sak om skulden minskat och man en dag blivit skuldfri men med löneutmätning så är det kört. Skuldsanering hade jag helst sluppit men finns inget annat alternativ och visst vi har satt oss duktigt i skiten men människor förändras och att ta tag i problemet och vilja förändras och göra allt för att ta sig ur detta, hårt arbete borde uppmuntras och belönas. Oavsett vad så är vi värda en andra chans, skuldsanering är vår möjlighet till ett bättre liv. ❤️

Går inte lösa så lätt. Skuldsanering eller löneutmätning ska inte vara ett alternativ till att göra saker lättare.

Problemet är en än gång för lösa krav på långivare till slutliga kund.

Varför existerar ens lån utan UC?
Är för mig obegripligt. Detta kanske inte var ett problem innan internet och bank id men idag är det. Detta kommer växa och bli större ju lättare krediter är att få.

EXAKT !!! Ja kunde inte ha sagt de bättre självt - lite humanare, så hade de funkat ALRIGHT !!
...men som de e utformat idag, så tror ja att de skadar alldeles för många, både psykiskt & fysiskt !!
Vi diskuterade just detta, min skuldsaneringshandläggare & jag. Han vidhöll att just det är vad som sker många gånger - folk bryter ihop - folk ger upp :(

Bara det vore lika villkor som ex skuldsanering där man får behålla lite mer skulle räcka gott och väl för att känna att man har andrum och ingen lyx. Det är som att vara i ett långvarigt mentalt fängelse och det kan inte vara bra på samhällsnivå. En som begår brott kan få villkorligt eller kort straff men vi blir straffade väldigt länge. Vill absolut göra rätt för mig och återbetala varenda krona men inte på bekostnad av mitt liv och min psykiska hälsa.

Går inte lösa så lätt. Skuldsanering eller löneutmätning ska inte vara ett alternativ till att göra saker lättare.

Problemet är en än gång för lösa krav på långivare till slutliga kund.

Varför existerar ens lån utan UC?
Är för mig obegripligt. Detta kanske inte var ett problem innan internet och bank id men idag är det. Detta kommer växa och bli större ju lättare krediter är att få.

Just det sista du skriver skulle vara så bra att komma åt. Även om människan väljer själv så är det alldeles för lätt att överskuldsätta sig idag.

Bara den vore lika villkor som ex skuldsanering där man får behålla lite mer skulle räcka gott och väl för att känna att man har andrum och ingen lyx. Det är som att vara i ett långvarigt mentalt fängelse och det kan inte vara bra på samhällsnivå. En som begår brott kan få villkorligt eller kort straff men vi blir straffade väldigt länge. Vill absolut göra rätt för mig och återbetala varenda krona men inte på bekostnad av mitt liv och min psykiska hälsa.
Du o Kimsan mfl förstår ju hur man känner! Är det verkligen meningen man ska lida hela livet och aldrig få ett normalt liv igen! Och det kostar samhället om vi inte kan jobba för jag kommer inte orka detta det vet jag att leva med skulder till jag dör! Nej Tack

Det finns siffror på detta... Överskuldsatta människor i Sverige kostar samhället mellan 30-50 miljarder kronor /år !!

Det finns siffror på detta... Överskuldsatta människor i Sverige kostar samhället mellan 30-50 miljarder kronor /år !!
Ja det blir ju så tyvärr! Och skuldsanering är ett sätt att kunna börja om och få en chans till ett normalt liv igen! Annars leder det till utanförskap och som Lasseman skrev utmätning av pension är vanligt låter tveksamt tycker jag ska man inte ens få normalt liv då har svårt att tro det inlägget

Jag som jobbat på boende i måååånga år har sett väldigt många av våra gamla med brev från kfm som ramlar in, tyvärr! En del har inte ens kunnat få ut sin medicin pga sina skulder :-(

Just det sista du skriver skulle vara så bra att komma åt. Även om människan väljer själv så är det alldeles för lätt att överskuldsätta sig idag.

Den delen är inte så lätt, om man inte genomför att alla krediter måste redovisas i form av UC eller vad man nu väljer.

Och att alla företag måste kolla emot detta. Hade stjälpt endel som behöver nödlån dock för att få igång bil osv. Men inte så svårt att dirigera SBAB för dessa lån som är statliga och föra kontrollen genom en organisation som du kan kontrollera fullt ut.

Alla andra banker är ytterst vinstdrivande.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp