Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Problemet är inte nytt haft större skulde under många år men fixat tidigare och nu går det inte längre! Har absolut inte en tanke att bara få skuldsanering hur som helst utan situationen har blivit ohållbar! Och spelandet är det totalstopp med så att gå som läget är nu nästan 200000kr back anser jag är skäligt samt att en löneutmätning för mig inte är aktuell då blir jag aldrig skuldfri!
Min fråga var hur man specar skulder o inget annat! För mig är skuldsanering enda utvägen och ej löneutmätning!
Så att bara kasta in en ansökan om skuldsanering är inte fallet hos mig blir så jäkla trött på moralpredikningar usch ställde en fråga bara blir galen på långa utlägg !!!
Moralpredikningar? Jag tycker du ska lugna ner dig lite. Och försöka förstå vad du läser innan du gormar på.

Du
Moralpredikningar? Jag tycker du ska lugna ner dig lite. Och försöka förstå vad du läser innan du gormar på.
Du o jag går ej ihop vet inte varför men dina inlägg gör mig nästan jämt irriterad utsäkta men så känner jag det är nått i det du skriver! Blir nedslagen av dina inlägg!

Men

menar du att man mäter ut pensionen? Herregud isåfall eller har jag missuppfattat?

Att ha löneutmätning i pensionsutbetalningar är ganska vanligt, vad du kan ha missuppfattat vet jag inte.

Oke
Att ha löneutmätning i pensionsutbetalningar är ganska vanligt, vad du kan ha missuppfattat vet jag inte.
Okej så hemskt trodde ej det var vanligt måste jag säga!
Den futtiga pensionen o utmätning på det ojoj bara att gräva ner sig

Vill oxå vara tydlig med att även OM inte min skuldsanerings ansökan skulle gå igenom denna gången just pga att skulderna kan anses vara ”fööör nya”, så sa min handläggare vid flertalet tillfällen att just min ansökan absolut var ”på sin plats” och att det var bra att jag hade tagit tag i situationen...
Dvs. skulle ja få avslag, så är det enkom ”tiden” som inte är rätt. Då blir det till att vänta ett tag, njuta av livet under tiden & sen - skicka in en ny ansökan!
Vi har ju denna möjlighet i Sverige & nu måste ja dessvärre söka denna ”hjälp”.

Ska man vara brutalt ärlig, så kommer skattälskande Sverige (Staten och min kommun) annars förlora på mig, för som sagt, LÅNGSIKTIGT (jag menar då MÅNGA ÅR) kommer ja dräneras av löneutmätning & förmodligen inte kunna sköta mitt krävande arbete...dvs. förmodligen bli sjukskriven eller arbetslös... :(

Jag resonerar likadant, staten och kommunen tjänar på det i längden. Arbetslöshet eller sjukskrivning är ett faktum för man orkar inte dras med löneutmätning år efter år utan att skulden sjunker, man slänger verkligen flera hundra tusen i sjön ...en annan sak om skulden minskat och man en dag blivit skuldfri men med löneutmätning så är det kört. Skuldsanering hade jag helst sluppit men finns inget annat alternativ och visst vi har satt oss duktigt i skiten men människor förändras och att ta tag i problemet och vilja förändras och göra allt för att ta sig ur detta, hårt arbete borde uppmuntras och belönas. Oavsett vad så är vi värda en andra chans, skuldsanering är vår möjlighet till ett bättre liv. ❤️

Säkerligen, men urholkade pension systemet så lär det inte finnas något att utmäta men beslut finns säkert om det.

Även de som har pension blir beviljade skuldsanering till hög grad. Och förstår jag, de sista åren man har kvar behöver man inte ha KF hängande över ryggen när de ändå inte kan utmäta något.

Har du jobbat hela ditt liv inte haft privata pensions besparingar är din pension inte utmätbar. Möjligtvis någon hundring. I bästa fall.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp