Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man tänker ju att det kanske borde vara krav på kunskaper i ekonomi, matte och svenska samt personliga egenskaper framför juristexamen.

Matte behövs inte mycket, det mesta räknas ut i systemet ändå.
Är nog klokt att ha lite juridik, då det är juridik det jobbas med.

Är inne på kfm.se för att förbereda inför en ny ansökan om skuldsanering för min del, och undrar över vad som skiljer de två flikarna "Mina skulder" och "Förelägganden" åt? Jag har 28 skulder, men 34 förelägganden och alla dessa är fastställda så varför ligger inte alla under "skulder"?

Är inne på kfm.se för att förbereda inför en ny ansökan om skuldsanering för min del, och undrar över vad som skiljer de två flikarna "Mina skulder" och "Förelägganden" åt? Jag har 28 skulder, men 34 förelägganden och alla dessa är fastställda så varför ligger inte alla under "skulder"?
Undrar även varför målnummer inte stämmer mellan de olika? Hittar samma skulder under fliken "skulder" som under "förelägganden" men med olika målnummer och sen är det vissa förelägganden som inte finns med under skulder... hur ska någon kunna hålla ordning på detta?

Skulder är sånt som finns för verkställighet.

Undrar även varför målnummer inte stämmer mellan de olika? Hittar samma skulder under fliken "skulder" som under "förelägganden" men med olika målnummer och sen är det vissa förelägganden som inte finns med under skulder... hur ska någon kunna hålla ordning på detta?
Det är olika nummerserie, ärendena är separata

Är det någon som kan lista olika anledningar till att inte få skuldsanering beviljad, erfarenheter av det?

"Men nu blev jag beviljad skuldsanering för bara någon vecka sedan efter att jag ansökte i höstas."

Det gick fort för honom att komma igång när en annan fått väntat lika länge och inte fått beslut.
Noterade också det i texten, även att han var så ung och omöjligt kan ha hunnit gjort ”sitt bästa”...? Anmärkningsvärt också att han även av samma anledning får skuldsanering där just tid borde ligga honom i fatet, dvs många år på sig att betala tillbaka skulder själv i början av sitt arbetsliv - utöver att skulderna uppkom från spelmissbruk vilket i sig kan vara till en nackdel vad jag förstått.

Ännu ett tecken på viss otydlighet i riktlinjerna tycker jag, vilket å andra sidan inger lite hopp :)

Är det någon som kan lista olika anledningar till att inte få skuldsanering beviljad, erfarenheter av det?
Utifrån vad jag hittills läst mig till verkar den främsta orsaken vara för nya lån och/eller ovilja att ha gjort det man kunnat, tex närmare granskning av tillgångar, belastande leasingavtal, fortsatt spelande i fall av spelmissbruk tex.

Jag har ansökt om skuldsanering och i samma veva slutade jag betala på ett kreditkort som jag maxat mellan nov-jan 21 på ca 40 000:- pga utebliven/försenad inkomst, en kredit jag aldrig tidigare ens fingrat på och var min allra sista utväg.

Det är definitivt till min nackdel vid en första anblick men jag chansade och ansökte ändå, alternativet hade varit 0:- för mig och mina barns levnadsomkostnader, dvs det finns någon sorts förklaring till hur de uppstod så nära inpå. Många här verkar ha fått skuldsanering beviljad trots att lånen varit nytagna, oftast för att rädda ett annat lån osv. Ett av KFMs mantra är ju att de ser till helhetsbilden och får jag avslag får jag kanske veta varför och kan rätta mig efter det inför en ny ansökan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp