- Meddelanden
- 3 465
- Mottagna reaktioner
- 2 276
- Poäng
- 1 557
Fast det var ju det han klagade på ju.Fast hur vanligt är det med en så pass ojämn lön?
Fast det var ju det han klagade på ju.Fast hur vanligt är det med en så pass ojämn lön?
För mig var det blandat. Jag hade höga konsumtionslån och stod som medlåntagare på makens restlån efter sålt hus med förlust. Köpte hus som jag stod själv på och allt sprack när maken inte bidrog till försörjningen för att hans firma gick inte runt och jag bara hade föräldrapenning. Så då blev det ett gäng sms- lån och dylikt och efter att allt släpptes blev det förfallna fakturor av alla slag med.Ok vad berodde dina skulder på, du behöver inte svara om du inte vill, försöker bara bilda mig uppfattning om det finns möjlighet för mig
Ja usch, liknande för mig oxå , hade ett bra jobb samt ett extra jobb så klarade av dom skulder jag hade då men sen blev jag av med mitt fasta jobb pga en människa som gått all in för o förstöra för mig på alla sätt o vis som förvisso ligger under utredning för förtal så dom sista 2 åren har jag kämpat med samma skulder fast halverad lön o nu går det snart inte längre som sagtFör mig var det blandat. Jag hade höga konsumtionslån och stod som medlåntagare på makens restlån efter sålt hus med förlust. Köpte hus som jag stod själv på och allt sprack när maken inte bidrog till försörjningen för att hans firma gick inte runt och jag bara hade föräldrapenning. Så då blev det ett gäng sms- lån och dylikt och efter att allt släpptes blev det förfallna fakturor av alla slag med.
Nog är det en ovanligt lång och utdragen process kan jag säga. Aldrig varit med om liknande. Sände in min ansökan i mitten på november och min handläggare ringde mig i mitten på februari med kompletterande frågor och efter det har jag inte hört något alls. Hon skulle gå igenom den och återkomma. Tydligen är min ansökan väldigt omfattande och komplicerad eftersom det tagit över en månad att gå igenom den sedan vårt samtal.
Har du själv ringt och kollat så inget beslut är taget?
Man tänker ju att det kanske borde vara krav på kunskaper i ekonomi, matte och svenska samt personliga egenskaper framför juristexamen.kan ju vara folk som slutat, tror det är ganska bra omsättning på skuldsaneringen, men hade höga formella krav på handläggarna tidigare, tror det var juristexamenskrav, men folk med juristexamen tyckte nog inte det där var så spännande jobb, så till slut tog man bort det kravet, men jag tror fortfarade omsättningen är ganska hög.
Sedan håller man duktigt rent, så borde man slippa (förhoppningsvis) några tandläkarbesök under de åren man är hos kfm. kan ju vara folk som slutat, tror det är ganska bra omsättning på skuldsaneringen, men hade höga formella krav på handläggarna tidigare, tror det var juristexamenskrav, men folk med juristexamen tyckte nog inte det där var så spännande jobb, så till slut tog man bort det kravet, men jag tror fortfarade omsättningen är ganska hög.

Sambon har haft tre olika handläggare i sitt ärende just pga den anledningen.