Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej bara att du anses insolvent och att du är skälig en skuldsanering. Första biten av en lång process.
De flesta som får inledande får dock beviljad skuldsanering.

Nog är det en ovanligt lång och utdragen process kan jag säga. Aldrig varit med om liknande. Sände in min ansökan i mitten på november och min handläggare ringde mig i mitten på februari med kompletterande frågor och efter det har jag inte hört något alls. Hon skulle gå igenom den och återkomma. Tydligen är min ansökan väldigt omfattande och komplicerad eftersom det tagit över en månad att gå igenom den sedan vårt samtal.

Nog är det en ovanligt lång och utdragen process kan jag säga. Aldrig varit med om liknande. Sände in min ansökan i mitten på november och min handläggare ringde mig i mitten på februari med kompletterande frågor och efter det har jag inte hört något alls. Hon skulle gå igenom den och återkomma. Tydligen är min ansökan väldigt omfattande och komplicerad eftersom det tagit över en månad att gå igenom den sedan vårt samtal.
Låter som en relativt vanlig handläggningstid.

Låter som en relativt vanlig handläggningstid.

Tittade på min ansökan nu från november och räknade ihop skulderna (955.000) och funderar på var fan dom pengarna har tagit vägen. Det är lån som är tagna i perioden 2015-2017. Sjukt mycket pengar alltså.

21.000 (Sverige)
31.000 (Sverige)
71.000 (Norge)
251.000 (Norge)
346.000 (Norge)
235.000 (Norge)

Jag förstår verkligen inte då du lämnar in vad du tjänar, hur kan det bli minus ?
Om man tex har en årslön på 300000 blir snittet per månad 25000 kr och betalplanen beräknas efter den. Men om du då får ut lönen ojämnt och inleder skuldsaneringen med en lön på tex 15000 tre månader i rad (och då kanske får 35000 tex månad 5,7 och 12) får du jävligt svårt att klara av de tre första månaderna.

Tittade på min ansökan nu från november och räknade ihop skulderna (955.000) och funderar på var fan dom pengarna har tagit vägen. Det är lån som är tagna i perioden 2015-2017. Sjukt mycket pengar alltså.

21.000 (Sverige)
31.000 (Sverige)
71.000 (Norge)
251.000 (Norge)
346.000 (Norge)
235.000 (Norge)

Vet du inte vad som gjorde att du började låna?

Om man tex har en årslön på 300000 blir snittet per månad 25000 kr och betalplanen beräknas efter den. Men om du då får ut lönen ojämnt och inleder skuldsaneringen med en lön på tex 15000 tre månader i rad (och då kanske får 35000 tex månad 5,7 och 12) får du jävligt svårt att klara av de tre första månaderna.

Fast hur vanligt är det med en så pass ojämn lön?

Jag förstår men det måste vara ovanligt med en sån ojämn lön tänker jag.

Vet du inte vad som gjorde att du började låna?

Jo, ett kreditkort på 50k som en buffert ifall något skulle hända. De pengarna användes till något helt annat och då tog vi ett lån för att lösa det lånet. Sedan tog vi ett lån för att huset vi hade lägenhet i skulle renoveras i Norge. I Norge fungerade det annorlunda kring ägande av bostad.

Vi ägde en lägenhet och med detta så ägde vi 12.5% av fastigheten och den skulle renoveras (putsa fasad och byta tak) och då var vi tvungna att gå in med 12.5% av kostnaden för renoveringen. När vi sålde lägenheten så gick vi med förlust på nästan en kvarts miljon kronor pga vår granne ovan oss hade gjort olaglig utbyggnad av sin lägenhet och kommunen behövde gå upp i hans lägenhet för att få vår godkänd men han tillät inte kommunen göra det och då kunde inte vår lägenhet bli godkänd och den såldes för under det vi köpte den för. Hade den blivit godkänd så hade vi gjort 700 tusen plus. Köpte den för 1,7 milj. och den var värderad till 2,4 milj efter att vi renoverat den själv.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp