Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok kanske finns hopp för mig då, sitter o knåpar ihop ansökan just nu, tack för svar

Klart att det finns. Skicka in så fort som möjligt. Du kan alltid korrigera och göra ändringar i ansökan i efterhand via deras hemsida. Jag gjorde det två gånger och lade till mer info.

Heja dig!!

Noterade också det i texten, även att han var så ung och omöjligt kan ha hunnit gjort ”sitt bästa”...? Anmärkningsvärt också att han även av samma anledning får skuldsanering där just tid borde ligga honom i fatet, dvs många år på sig att betala tillbaka skulder själv i början av sitt arbetsliv - utöver att skulderna uppkom från spelmissbruk vilket i sig kan vara till en nackdel vad jag förstått.

Ännu ett tecken på viss otydlighet i riktlinjerna tycker jag, vilket å andra sidan inger lite hopp :)

Han hade skulder på ett par hundra tusen och är i arbetsför ålder och får skuldsanering, det är för mig en gåta. Eller så gick kfm in och hjälpte honom eftersom han var spelberoende och att det kanske skulle eskalera om de inte hjälpte honom?:rolleyes:

Jag är själv 33 år och har skulder på nästan en miljon. Skulle ta mig 15 år att bli skuldfri om jag betalar 5400 kr/månaden och då är jag nästan 50 år gammal. Hade jag däremot som killen i intervjun haft skulder på ett par hundra tusen då hade jag inte ansökt om skuldsanering utan betalat av dom ihop med min fru när hon kommer ut i arbete efter examen januari 2022. Varit skuldfri på två år då kanske.

Ni som har sökt och fått inledande/beviljat, har ni skrivit något ”personligt brev” och bifogat?

Jag skrev inte ett ”brev”, skrev bara några rader om varför mina skulder uppkommit och vad jag gjort för att förändra situationen. Budget - och skuldrådgivaren sa att det inte behövdes mer.

Kanske inte spelar någon roll med andra ord.
Handläggaren som ringer upp frågar väl det dom vill veta

Är det bara lån , sms-lån o sånt som kan ingå i en sanering eller är det även avbetalningar tex klarna , resurs bank?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp