Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag planerar att söka skuldsanering vid årskiftet,är för rädd för att släppa allt till utmätning så jag kommer pussla fram tills dess.(jag har ganska nya skulder så tänker att jag behöver låta dem bli ca 1,5- 2år gamla iallafall innan ja söker) kan jag utnyttja krediter fram tills jag söker eller är det negativt inför skuldsanering sen? Det är enda chansen för att kunna hålla mig flytande.

Jag planerar att söka skuldsanering vid årskiftet,är för rädd för att släppa allt till utmätning så jag kommer pussla fram tills dess.(jag har ganska nya skulder så tänker att jag behöver låta dem bli ca 1,5- 2år gamla iallafall innan ja söker) kan jag utnyttja krediter fram tills jag söker eller är det negativt inför skuldsanering sen? Det är enda chansen för att kunna hålla mig flytande.

Om du ändå ska söka skuldsanering för att du själv inte kan bli skuldfri på egen hand varför ska du då pussla med lån? Varför släpper du inte bara allt nu och sen söker?

Släpp allt sen har du hela din månadslön att leva på och hamstra tills löneutmätningen kommer igång om ett halvår eller så.

Om du ändå ska söka skuldsanering för att du själv inte kan bli skuldfri på egen hand varför ska du då pussla med lån? Varför släpper du inte bara allt nu och sen söker?
Jag vet inte om jag orkar möte ångesten som lär uppstå, och skammen av mitt stora feta misslyckande.

Min lön har en ganska hög lägstanivå. Men det är inte alls det som var min poäng.
Hur tycker du det ska vara då? Känns väldigt givet att har du ojämn inkomst så måste dem ju ta ett snitt på det.. månaderna som är över snitt sparar du till de som är under, kan inte hitta ngt annat som är logiskt

Jag har hyfsat varierande inkomst och KFM räknade på (ett ungefär) snittet.
Visst, man får pussla lite men inget omöjligt, man får lov att lära sig att lägga undan vissa månader.
Och man skall ju inte tro att det är lätt för en nummer-analfabet som en annan men har man inget val så...
Och, inte att glömma: Det finns ett slut!

Det är ju tyvärr ingen dans på rosor med skuldsanering. Det är en rehabilitering, min man har sanering och jag har haft utmätning vi har inte varit hos tandläkaren på många år.
Samma här. Fick dra en tand akut när den föll sönder och det blev inflammation. Fick det på faktura den gången, 2000 kr. Så det blev typ vatten och bröd den månaden.

De fick en hel års löner med ansökan. De verkar ha avrundat neråt så någon "skälig levnadsstandard" som det så fint heter, finns inte. Bara på pappret.
Jag förstår verkligen inte.
Du tar din årslön och delar den på 12.
Du kan ju inte betala olika varje månad.
Du får dessutom en extrasumma som för min del är 900 kr per månad, extra för läkemedel, ev resor och barnomsorg.
De ger aldrig för lite dvs mindre än förbehåll plus extrapengen så är det för lite så är det du som uppgett fel inkomst.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp