Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har mindre bra kreditbetyg på 6.1, detta pga att jag skaffat mig 2 anmärkningar under tiden som löper till 210502 och 210806, tänker att betyget borde bli bättre om krediten från forex försvinner...
Ok så nästa år försvinner i alla fall anmärkningarna, den första om ca 7 månader. Tveksamt faktiskt om Forex krediten kommer göra skillnad. Vad står det om Forex på min upplysning, belopp etc?

Ok så nästa år försvinner i alla fall anmärkningarna, den första om ca 7 månader. Tveksamt faktiskt om Forex krediten kommer göra skillnad. Vad står det om Forex på min upplysning, belopp etc?

PÅ forex står det en kredit på 14 355 utnyttjad samma summa, haha.. kommer det inte göra någon förbättring ifall den försvinner ?

Jag kan dessvärre inte hjälpa dig med dina frågor, men behövde bara säga att insåg Du den 29:e okt 2015 när Du skapade denna tråd att den typ skulle bli bland de längsta trådarna på detta forum?! :facejoy:

Vi är MÅNGA som har fått hjälp i denna tråd, så TACK för att du skapade den & ett innerligt GRATTIS till slutförd skuldsanering.
Än mer beundrar jag Er med den gamla skuldsaneringen med inga betalfria månader bland annat ! :)

WELL DONE !! :)

Såklart att jag inte visste, men är glad ifall den hjälpt någon, spelandet har förstört det för många av oss.

PÅ forex står det en kredit på 14 355 utnyttjad samma summa, haha.. kommer det inte göra någon förbättring ifall den försvinner ?
Ok. 1 st kredit försvinner och med det minskar en skuld i UC:s register med 14 335 kr. Jag tänker så här: jag har 3,9 i kreditbetyg just nu, egentligen är den väl på 2 komma någonting men UC har haft stora problem med den här månadens uppdatering så det är augusti månad som visas fortfarande (betalade in och avslutade en avbetalning på 9500 kr i september). Då har jag inga betalningsanmärkningar. Gränsen för ”Bra kreditvärdighet” är betyget 4,0 och där under (ner till 1,0). Det finns många som har betydligt sämre betyg än du men som inte har anmärkningar. Här är ”slutklämmen”: I vanliga fall gör det ”ganska stor” skillnad på betyget när man får den förändringen du får. Men det är dina två anmärkningar som kommer att göra underverk för betyget när de försvinner. Det kommer dröja till bägge två är borta innan du ser ditt ”riktiga” betyg.

Ok. 1 st kredit försvinner och med det minskar en skuld i UC:s register med 14 335 kr. Jag tänker så här: jag har 3,9 i kreditbetyg just nu, egentligen är den väl på 2 komma någonting men UC har haft stora problem med den här månadens uppdatering så det är augusti månad som visas fortfarande (betalade in och avslutade en avbetalning på 9500 kr i september). Då har jag inga betalningsanmärkningar. Gränsen för ”Bra kreditvärdighet” är betyget 4,0 och där under (ner till 1,0). Det finns många som har betydligt sämre betyg än du men som inte har anmärkningar. Här är ”slutklämmen”: I vanliga fall gör det ”ganska stor” skillnad på betyget när man får den förändringen du får. Men det är dina två anmärkningar som kommer att göra underverk för betyget när de försvinner. Det kommer dröja till bägge två är borta innan du ser ditt ”riktiga” betyg.

Tack för förklaringen, jag misstänker att den inte blir bra före anmärkningarna försvinner...

Finns det någon chans att få bolån trots dessa anmärkningar hos svea eller liknande?

inkomst 516 000, underskott 1800 kr, har ingen insats =( , 3 barn delad vårdnad, vill inte söka i onödan och försämra betyget än mer.

Tack för förklaringen, jag misstänker att den inte blir bra före anmärkningarna försvinner...

Finns det någon chans att få bolån trots dessa anmärkningar hos svea eller liknande?

inkomst 516 000, underskott 1800 kr, har ingen insats =( , 3 barn delad vårdnad, vill inte söka i onödan och försämra betyget än mer.
Varsågod:) Du har ungefär samma lön som jag och det räknas antagligen som ”bra”. Jag är dåligt insatt i bolån men det finns ju de som lånar ut trots anmärkningar. Men räntan blir ju därefter. Det är inte det man vill höra, men jag hade tveklöst väntat ut de 2 anmärkningarna och inte tagit risken att dra på mig ytterligare förfrågningar- som sänker betyget ännu mer.

Jag vet inte men med anmärkning så blir det nog inte så lätt att få lån eller hyra. Bostadsbolagen tittar inte kreditvärdigheten utan på anmärkngar.
Stort grattis till att du är klar, var stolt över dig själv. ??

Och på tal om ämnet kreditvärdighet, här är vad hyresvärden Familjebostäder (Stockholm) skriver om det juni 2020, se också bifogad bild

KREDITVÄRDIGHET
Om den sökande har betalningsanmärkningar sker en individuell prövning om han/hon trots dessa kan godkännas som hyresgäst. Vid denna prövning beaktas särskilt antalet betalningsanmärkningar samt ålder på dessa. Om den sökande har en skuld ska upprättad avbetalningsplan/skuldsanering styrkas, avbetalningsplanen/skuldsaneringen ska ha varit aktiv i minst 6 månader. Den sökande får inte ha anmärkningar eller skulder som är relaterade till tidigare boende.

Bilagor

• 7B56B214-A4B6-441A-8C20-0281C4FDA1E6.jpeg
    7B56B214-A4B6-441A-8C20-0281C4FDA1E6.jpeg
    248.2 KB · Visningar: 6

Hej igen, tänkte på en sak, mitt CSN lån syns inte på UC, ska den inte det ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp