Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är ingen som kontrollerar din lön månadsvis under saneringen. Du har fått ett beslut och det är det som gäller. Får du däremot högre inkomst ska du begära omprövning.

Ok fick nämligen höra idag att arbetsplatsen skickar in löneutdrag Men då var det felaktigt?

Fast om du hade utmätning innan inledande borde pengarna inte ens hamna på ditt konto utan gå direkt till de skulder du har hos kronofogden. :rolleyes:
Ja precis det jag skrev också att det skulle göra men det är en mindre summa kvar på dom bara. Resten betalas ut till mig.

Ja precis det jag skrev också att det skulle göra men det är en mindre summa kvar på dom bara. Resten betalas ut till mig.

Ja men då är det ju upp till dig vilka/vilket lån du vill prioritera att bli av med precis som för vem som helst annars som har lån. Men som sagt om du ska söka sanering längre fram KAN det vara bra att skriva något kvitto på att du betalat av privata skulder.

Det är ingen som kontrollerar din lön månadsvis under saneringen. Du har fått ett beslut och det är det som gäller. Får du däremot högre inkomst ska du begära omprövning.

...och med det menas en väsentligt högre inkomst. Sedvanliga löneökningar skall ej omprövas. :)

Ok fick nämligen höra idag att arbetsplatsen skickar in löneutdrag Men då var det felaktigt?

Du har inte förväxlat något, för det som nuförtiden är tvingande för arbetsgivaren är att månatligen redovisa de anställdas löner till Skatteverket, men absolut icke till KF.

Det låter bra. Då ska jag göra detta. Jo men delvis betydligt lägre ersättning, dessutom dröjer det till mitten på nästa månad innan den kommer. Hur bär jag mig då åt? Skickar in ansökan med läkarintyg och fyller i varför jag vill ompröva? Riskerar jag något om jag inte betalar denna månad. Finns som sagt inte en krona till att betala. Vad händer om jag kan börja jobba om en eller två månader igen? söker jag då omprövning ytterligare en gång? Tacksam för hjälp.

Omprövning ansöker man om på kronofogdens hemsida under E-tjänster. Där förklarar du din situation och fyller i utgifter/inkomster. Visst hade du redan varit sjukskriven ett tag eller haft mindre inkomst? Saken är ju den att det kan ta upp till tre månader att handlägga en omprövning och det är klart det blir lite struligt när man inte på förhand vet hur länge man blir sjukskriven. Ett mindre inkomstbortfall räknar dom att man ska klara av eftersom man har buffert pengar, vid längre nedsatt inkomst in man få uppskov och betala mindre. Man begär omprövning igen när man återgår till arbete.

En missad inbetalning tappar du inte saneringen av men dom pengarna ska ju in i efterhand. Man kan ju inte bara hoppa över en månad så att säga. På deras sida står det att 3-4 missade inbetalningar är skäl för att häva saneringen. Så långt skulle jag nog inte sträcka mig med att inte betala om man säger så.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp