- Meddelanden
- 189
- Mottagna reaktioner
- 77
- Poäng
- 217
Det är ingen som kontrollerar din lön månadsvis under saneringen. Du har fått ett beslut och det är det som gäller. Får du däremot högre inkomst ska du begära omprövning.Ja precis
Det är ingen som kontrollerar din lön månadsvis under saneringen. Du har fått ett beslut och det är det som gäller. Får du däremot högre inkomst ska du begära omprövning.
Ja precis det jag skrev också att det skulle göra men det är en mindre summa kvar på dom bara. Resten betalas ut till mig.Fast om du hade utmätning innan inledande borde pengarna inte ens hamna på ditt konto utan gå direkt till de skulder du har hos kronofogden.![]()
Ja mycket mer än vad som låg på utmätning innan.Antar att du betalt in mer än vad du hade hos kfm ?
Aldrig hört. Arbetsplatsen har ju inget med din sanering att göra, du sköter själv inbetalningarna.Ok fick nämligen höra idag att arbetsplatsen skickar in löneutdrag Men då var det felaktigt?
Ja precis det jag skrev också att det skulle göra men det är en mindre summa kvar på dom bara. Resten betalas ut till mig.
Det är ingen som kontrollerar din lön månadsvis under saneringen. Du har fått ett beslut och det är det som gäller. Får du däremot högre inkomst ska du begära omprövning.

Ok fick nämligen höra idag att arbetsplatsen skickar in löneutdrag Men då var det felaktigt?
Det låter bra. Då ska jag göra detta. Jo men delvis betydligt lägre ersättning, dessutom dröjer det till mitten på nästa månad innan den kommer. Hur bär jag mig då åt? Skickar in ansökan med läkarintyg och fyller i varför jag vill ompröva? Riskerar jag något om jag inte betalar denna månad. Finns som sagt inte en krona till att betala. Vad händer om jag kan börja jobba om en eller två månader igen? söker jag då omprövning ytterligare en gång? Tacksam för hjälp.