Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Skuldsanering, sen betalning

Fick till slut en okej avbetalningsplan. 2900 kr i månaden på vardera skuld. 1700 kr i ränta och 1200 i amortering.

Men, det ska tilläggas också att kf betalar in i maj varje år på båda skulderna genom min sanering, 16000 kr på ena och 30000 kr på andra.

När min sanering är avslutad så tar jag nog ett blancolån och löser in dessa två hos Intrum.
Skönt var ju minst sagt lite bättre än första erbjudandet

Fick till slut en okej avbetalningsplan. 2900 kr i månaden på vardera skuld. 1700 kr i ränta och 1200 i amortering.

Men, det ska tilläggas också att kf betalar in i maj varje år på båda skulderna genom min sanering, 16000 kr på ena och 30000 kr på andra.

När min sanering är avslutad så tar jag nog ett blancolån och löser in dessa två hos Intrum.
Du vinner ju 100-150K i månaden på spel, borde vara småpotatis att betala av på ett bräde.

Du vinner ju 100-150K i månaden på spel, borde vara småpotatis att betala av på ett bräde.

Jag satte in 100k på varje skuld och då sträckte sig Intrum till 2900 kr i månaden. Har inte 600k så jag kan släcka båda rätt upp och ned.

Jag ligger efter med 2.5 mån på min skuldsanering. Har som mål att betala in extra utöver betalplanen. Kan kronofogden upphäva min skuldsanering nu?

Jag ligger efter med 2.5 mån på min skuldsanering. Har som mål att betala in extra utöver betalplanen. Kan kronofogden upphäva min skuldsanering nu?
Aldrig bra att ligga så mycket efter . Bolagen kan ompröva att din skuldsanering kan upphävas . Tycker det är väldigt luddigt i deras egen text det står efter 3 missade betalaningar kan den upphävas . Frågan är om det är 3 missade betalningar eller man ligger efter med 3 betalningar

Inne på KF:s hemsida så står det fog för upphävning om man har missat fler än tre betalningar. Infon är riktad till borgenärerna om när en omprövning är befogad pga bristande betalning…

Aldrig bra att ligga så mycket efter . Bolagen kan ompröva att din skuldsanering kan upphävas . Tycker det är väldigt luddigt i deras egen text det står efter 3 missade betalaningar kan den upphävas . Frågan är om det är 3 missade betalningar eller man ligger efter med 3 betalningar
Okej. Måste ringa in till kronofogden och höra.

När brukar påminnelsen komma för försenad betalning skuldsanering ?

Det är "ligger efter" som gäller. Men sedan tror jag att det är extra viktigt att vara i fas månaden borgenärerna ska få utbetalningen från KFM!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp