Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, sen betalning

Fick till svar att det är 3 månader på rad. Sen att det var viktigt att höra av sig till dom vilket jag gjorde om man hamnat efter. Hade dock oturen att en borgenär begärt omprövning.

Jag ligger efter med 2.5 mån på min skuldsanering. Har som mål att betala in extra utöver betalplanen. Kan kronofogden upphäva min skuldsanering nu?
Det är inte kronofogden som själva tar det beslutet. Dina borgenärer fick brev om att du är försenad efter andra missade betalningen. Där får dom nog information om vilka alternativ dom har.

Fick till svar att det är 3 månader på rad. Sen att det var viktigt att höra av sig till dom vilket jag gjorde om man hamnat efter. Hade dock oturen att en borgenär begärt omprövning.
Hoppas det löser sig för dig.

Hoppas det löser sig ! Sa dom vilket bolag det var ? Har du varit 3 mån sen i rad ?

Intrum. Ligger efter 2.5. Men hon på Kronofogden sa att betalar jag enligt plan samt lite extra varje mån. Så ska det inte finnas anledning att häva min skuldsanering. Man blir så trött när dom säger så olika på hemsidan än i telefonen. Tack hoppas jag med..Man får sån ångest.

Jag ligger efter med 2.5 mån på min skuldsanering. Har som mål att betala in extra utöver betalplanen. Kan kronofogden upphäva min skuldsanering nu?
Tror inte KFM upphäver utan det är i så fall på borgenärers omprövningar (om dom skickat en sådan mot dej) KFM göra det. Men jag tror inte att just upphävande av sanering är det första de gör faktiskt. Det ska nog mkt till innan man upphäver en sanering.
En påminnelse brukar dyka upp efter ett par, tre veckor.
Ja betala in allt du kan varje gång till du är i kapp så visar du ju att du försöker göra rätt för dej.

I detta dokument jag hänvisar till finns mkt matnyttigt att läsa:

Intrum. Ligger efter 2.5. Men hon på Kronofogden sa att betalar jag enligt plan samt lite extra varje mån. Så ska det inte finnas anledning att häva min skuldsanering. Man blir så trött när dom säger så olika på hemsidan än i telefonen. Tack hoppas jag med..Man får sån ångest.
När hade Intrum skickat in om omprövningen?! Nu precis eller ?!

Tror inte KFM upphäver utan det är i så fall på borgenärers omprövningar (om dom skickat en sådan mot dej) KFM göra det. Men jag tror inte att just upphävande av sanering är det första de gör faktiskt. Det ska nog mkt till innan man upphäver en sanering.
En påminnelse brukar dyka upp efter ett par, tre veckor.
Ja betala in allt du kan varje gång till du är i kapp så visar du ju att du försöker göra rätt för dej.

I detta dokument jag hänvisar till finns mkt matnyttigt att läsa:
Okej enligt kronofogden har en borgenär skickat in men minns inte om det var omprövning eller upphävning dom begärde. Ja jag tänkte betala in lite extra varje månad. Sen i juni använda den betalningsfria månaden till att betala in.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp