Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

skatteåterbäring

Troligtvis fredag det är ju helgdag torsdag så det är inte bankdag då.

Återigen en person här på forumet som drar på sig massa skulder sticker från Sverige för att hon/han tror att hon/han ska slippa undan. Det fungerar inte så skulderna finns kvar det får du erfara när du kommer tillbaka.

skulderna finns kvar och ska betalas men eftersom betalningsanmärkningar gör att man inte kan få bostad i sverige så väljer jag att flytta.
ska fortfarande betala skulderna.

Troligtvis fredag det är ju helgdag torsdag så det är inte bankdag då.

Förrå året kom återbäringen den 8:e, en fredag, det kanske innebär att de kommer på måndag denna gång eftersom den 8:e är en lördag i år och den 7:e är en klämdag.

Loggade in och såg att man har registrerat min signering av deklarationen EFTER den 2:a maj, dvs försent för att kunna få ut pengarna innan midsommar.

Bakgrunden till detta detta var att jag först signerade deklarationen i mitten av april men när jag loggar in den 4 maj via mobilappen får jag ett meddelande om att en aktör skickat in nya Ränteuppgifter den 3 maj och att jag uppmanas kolla upp detta och godkänna det och deklarationen på nytt, vilket jag gör.

Det ser nu ut som att jag deklarerat EFTER andra maj vilket självklart skapar en stor oro för mig då jag 1. Nekades tidigare utbetalning pga att jag saknade skuldsaldo hos fogden. 2. Verkligen behöver dessa pengar för att lösa min situation.

Vid kontakt med Skatteverket var svaret - Vi kan inte se om du deklarerat innan den andre maj utan din kvittens säger 4 maj, men handläggaren lär säkert se detta. Har du kvar din gamla kvittens mm. Denne tyckte öven det var konstigt att man från skatteverket sida tillät att denna sena förändring av Ränteuppgift från aktören sida. Mer info fick jag inte...

Detta har jag inte MEN handläggaren som nekade mig förskott har den då jag skickade med den i ansökan.

Så min fråga!

Finns det någon som fått pengar innan midsommar trots att ni enligt Skatteverket lämnat in försent? Kan tillägga att jag inte mottagit något förfrågan på varför jag lämnat in försent eller meddelande av straffavgift! Går det att få tag i handläggaren eller på annat sätt meddela handläggaren detta så man inte bara lägga på hög till höstens deklarationsarbete och därmed missar utbetalningen pga detta? DÅ ÄR DET KÖRT!

Kan ytterligare tillägga att jag inte gjort några ändringar utöver detta utan endast godkänt de siffror som Skatteverket lagt fram samt det sista som kom efter sista dag för signeringen.

Hoppas någon vet!

Nu när jag loggade in på min inkomstdeklaration så står det:

Skatteverket elektronisk inkomstdeklaration 1 2013
Information

Ditt slutskattebesked har redan skickats till dig. Detta innebär att du får eventuellt belopp tillbaka redan innan midsommar. Vill du lämna en ny deklaration måste du göra det på papper

Då borde jag kunna släppa oron att bli granskad och räkan med återbäring eller hur?

Det står samma sak hos mig också det gjorde det inte i morse så det borde innebära att vi får skatteåterbäringen snart.

Förrå året kom återbäringen den 8:e, en fredag, det kanske innebär att de kommer på måndag denna gång eftersom den 8:e är en lördag i år och den 7:e är en klämdag.

pengarna börjae betalas ut den 7 enligt skatteverket.alla har inte klämdag beror var msn jobbar.

Ok. Om de anser att man lämnat in försent borde detta ju meddelats innan? Nu lämnade jag ju inte in försent utan godkände enbart en ändrad Ränte uppgift inskickad bank så de borde ju kunna se detta i sina datorer annars ses det garanterat i PUL tycker man. Blir så satans stressad bara! :-(

När jag loggar in står det nu desamma som hos er vilket borde tyda på att de skickat ut allt!

Om ni loggar in på skattekontot vad står det då? Hos mig står det att det inte uppdateras innan imorgon pga omräkning av skatteränta typ..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp