Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

skatteåterbäring

jag läser ibland att man får åter lite grann på skatten om man haft sms lån i form av ränta.
någon som vet exakt hur det fungerar?
är väl inte alla bolag som har det?

Om det är så lär jag bli miljonär när skatten kommer. :p

Säg du har ett smslån på 5000 kronor.
Räntan är 1000 kronor.
Du får tillbaka 300 kr på skatten.

jag läser ibland att man får åter lite grann på skatten om man haft sms lån i form av ränta.
någon som vet exakt hur det fungerar?
är väl inte alla bolag som har det?

Om det är så lär jag bli miljonär när skatten kommer. :p

vill man ha tillbaka på skatten o rejält så skall man tyvärr sätta sig i skuld.ju fler lån du har ju mer får du tillbaka.de skickar in till skatteverket hur mycket ränta du betalat in under året.även smslån.såklart beror det ju på hur stor summa också det är på lånen.jag får ut ca 16000 varje år i skatt.o en stor del av denna summa är pga alla lån.

Säg du har ett smslån på 5000 kronor.
Räntan är 1000 kronor.
Du får tillbaka 300 kr på skatten.

gäller det alla lån? även de större som cashbuddy o så?

är ju helt fantastiskt isåfall vilket gör att jag säkerligen får en återbäring på uppemot 10.000 minst på bara alla småkrediter jag haft under året.

japp de har skyldighet lämna uppgifter om detta.det är även bra betala mer i skatt på lönen tex.det gör också man får tillbaka lite mer

japp de har skyldighet lämna uppgifter om detta.det är även bra betala mer i skatt på lönen tex.det gör också man får tillbaka lite mer

Huruvida det är bra att betala för mycket skatt vet i tusan. Möjligen som ett väldigt låst sparande då. Annars är räntan du får av skatteverket urusel.

Ja ser fram emot mkt skatteåterbäring oxå men innebär det inte att man har mkt underskott av kapital då? Är det inte en risk att man bli nekad lån pga det och att dom ser att man har stort underskott?
Vet när jag skrev om mitt bolån för länge sen och fick betala rätteskillnadersättning(räntan) för 2,5 år framåt pga det lösta lånet var bundet så länge...vissa smslåneföretag nekade mig alt. ringde och frågade vad jag gjort när de såg jag betalt så mkt i ränta det året trots jag hade bra inkomst.
Man kanske kan säga man jobbat mkt övertid och åkt på rikemansskatten vissa månader men som man får tillbaka sen hela året räknas ihop?

Nej. Underskott av kapital kan ge skatteåterbäring men en skatteåterbäring ger inte underskott av kapital. Oavsett om du en krona tillbaka, får 10000kr tillbaka eller får restskatt på 1000kr så syns inte det på en kreditupplysning.

Jo, på UCs upplysning står det "underskott av kapital" sen nedanför "slutlig skatt"...ju större skillnad där mellan desto större skatteåterbäring el restskatt.

Slutlig skatt är den skatt du ska betala för året, det har inget med inbetald skatt att göra. Återbäring/restskatt är skillnaden mellan inbetald och slutlig skatt.

Du ser inte på någon kreditupplysning hur mycket skatt du faktiskt har betalat in under ett år eftersom den siffran är i princip totalt ointressant.
Du kan inte med siffrorna från en upplysning se hur mycket återbäring/restskatt man har haft.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp