O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Jag har Nordea brukar få första dagen.
Jag ändrade mitt underskott av kapital så det blev ungefär hälften av vad jag hade från början i min deklaration, på så sätt får jag en bättre UC score och lättare att få ett samlingslån. Hoppas inte de granskar detta nu bara ! Man får ju mindre tillbaka i skatteåterbäring men det är det värt om man får en bättre UC.
Logga in på ditt skattekonto den 4/6 då ser du om du får tillbaka. Får du det så blir du inte granskad.Jag gjorde ungefär samma! när vet man om man slipper granskning?? håller med om att det är värt att få tillbaka lite mindre på detta sätt.
Har man inte hört något från Skatteverket ännu så skulle jag nog säga att i 9 fall av 10 är det bara att luta sig tillbaka och invänta skattebäringen.
Och även jag har kapat mina ränteavdrag i år igen. Fast det som jag lämnade kvar räckte ändå att maximera avdraget innan jag slog i taket.
Slutskattebeskedet kommer vecka 24 dvs någon gång mellan den 10-14 juniHur mycket har du tagit bort på underskott tidigare? Har du blivit granskad då? Antar att det bara är att hålla ut till den 4/6... Om man då inte blir granskad ska det alltså gå att se skattebeskedet då?